مشاوره حقوقی رایگان
نوشته شده توسط : vakiel

مشاوره حقوقی رایگان و با کیفیت در جامعه امروزی اهمیت بسیار دارد. با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه امروزی ممکن است برخی برای هزینه‌های موجود در پرونده حقوقی خود که در دادگاه در جریان رسیدگی است و همچنین کمک گرفتن از مشاوران حقوقی و وکلا به مشکلاتی بر بخورند. چه بسا با بهره گرفتن از مشاوره حقوقی بسیاری مشکلات حقوقی منتفی گردد. در این مقاله راه‌حل‌های مناسب برای این مسئله را بازگو کرده‌ایم.

 

منبع : مشاوره حقوقی رایگان

مشاور حقوقی رایگان

اگر دعوی حقوقی و یا کیفری در دادگاه مطرح کنید و یا علیه شما طرح شده باشد از همان اولین قدم‌های برداشته شده برای پرونده خود باید هزینه‌های مربوط به آن را نیز بپردازید که متاسفانه این ضعف در محاکم حقوقی ایران دیده می‌شود. البته که در برخی زمینه‌ها قانون راه حل مخصوص به خود را برای آن قرار داده است.

اکنون با توجه به هزینه‌های دادرسی موجود قدم برداشتن در این مسیر بدون آگاهی پیدا کردن و کمک از افراد آگاه در این زمینه همواره بسیار دشوار است. البته آگاهی و کمک از حقوقدانان در این زمینه نیز می‌تواند هزینه در پی داشته باشد.

برای اینکه پرونده خود را در مسیر درستی پیش ببریم، لازم است ابتدا پرونده خود را با وکلای دادگستری مطرح کنید تا مشاوره لازم را به شما بدهند.

در بسیاری از مراکز و یا دفاتر حقوقی مشاوران حقوقی هستند که به صورت رایگان، پرونده شما را مطالعه و پیشنهادات و نظرات خود را مطرح می‌کنند.

وکلای تسخیری و معاضدتی

همانطور که در دادگاه به خاطر نداشتن هزینه لازم برای پرداخت حق الوکاله، وکلای تسخیری وجود دارند که در صورت نیاز و عدم تمکن مالی فرد دادگاه موظف است در اختیار آن‌ها قرار بدهد، به همین ترتیب نیز دادگاه مشاوران حقوقی مشخص شده خود را در این مراکز دارند که تمام افراد می‌توانند به صورت رایگان مشاوره حقوقی بگیرند. اما این مشاوران حقوقی منتخب دادگاه، اکثرا فقط صلاحیت مشاوره را دارا می‌باشند و اگر شما پس از مشاوره، احساس نیاز به وکیل دادگستری برای پرونده خود کنید، آن‌ها نمی‌توانند وکالت پرونده شما را قبول کنند اما در برخی مراکز مثل سازمان بهزیستی کشور و یا دفاتر برخی از وکلا، به صورت رایگان مشاوره حقوقی می‌دهند و شما می‌توانید در صورت نیاز داشتن به وکیل از همان مشاور خود در صورت داشتن پروانه وکالت استفاده کنید.

در صورتی که شما توانایی پرداخت حق‌الوکاله وکیل را نیز نداشته باشید می‌توانید از دادگاه درخواست وکیل تسخیری کنید، دادگاه پس از احراز عدم تمکن مالی، برای شما وکیل تسخیری مشخص می‌کند. تمام وکلا موظفند هر ساله سه پرونده معاضدتی را قبول کنند در غیر این صورت آن‌ها مرتکب جرم شده‌اند.

هزینه‌های دادرسی | مشاوره حقوقی

اگر شما برای پرونده خود وکیل انتخاب کرده باشید و بتوانید هزینه‌های مربوط به آن را بپردازید، چه خواهان و یا خوانده دعوی باشید در صورتی که در دعوی محق شناخته شوید، یعنی دادگاه به نفع شما رای صادر کند شما می‌توانید تمام هزینه‌هایی که پرداخت کرده‌اید مانند حق‌الوکاله و غیره را از طرف مقابل خود که در دعوی محق شناخته نشده است، تحت شرایط قانونی بگیرید.

مزایای مشاوره حقوقی رایگان

مشاوره حقوقی به صورت رایگان باعث شده است که تمام افراد از مشاوره حقوقی بهره‌مند شوند و به علت مشکلات مالی از این امر محروم نشوند. تمام افراد به صورت مساوی می‌توانند از مشاوره حقوقی استفاده کنند.

این امر باعث شده است حقوق اشخاص پایمال نشود و آنان نیز بتوانند از بهترین مشاوران حقوقی استفاده کنند و پرونده‌ خود را پیش ‌ببرند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی رایگان ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره حقوقی رایگان پاسخ دهند.

سوالات متداول
مشاوره حقوقی رایگان چه مزیتی دارد ؟

مشاوره حقوقی رایگان سبب صرفه جویی در منابع مالی فرد و یافتن راه حل مسئله حقوقی می‌شود.

راه استفاده از مشاوره حقوقی رایگان چیست ؟

مراجعه به موسسات حقوقی که مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهند. وکلای مرکز حقوقی وکیل دادتکام آماده‌اند تا در این راه شما عزیزان را راهنمایی کنند.





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: