رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب
نوشته شده توسط : vakiel

آیا رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب الزامی است؟ پروانه کسب در واقع سندی است که به واسطه آن افراد می‌توانند به طور قانونی اقدام به تاسیس کسب و کار خود نمایند. این پروانه‌های کسب توسط اتحادیه صنف مربوط به حرفه متقاضی صادر می‌گردد. اما دریافت پروانه کسب شرایط خاصی دارد. از جمله اینکه متقاضی باید در زمینه حرفه‌ای که قصد راه‌اندازی آن را دارد مهارت لازم داشته باشد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که آیا می‌توان پروانه کسب را به صورت شراکتی دریافت کرد؟ رضایت شرکا برای دریافت پروانه کسب چگونه است؟ برای دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب

رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب

گاهی ممکن است چند نفر با هم به صورت اشتراکی اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار نمایند. همان‌طور که اشاره کردیم افراد برای راه‌اندازی قانونی یک کسب و کار و شروع فعالیت تجاری باید طبق قانون پروانه کسب دریافت نمایند. بنابراین در حالتی که افراد قصد راه‌اندازی کسب و کار شراکتی داشته باشند نیز باید طبق قانون پروانه کسب دریافت نمایند. صدور جواز کسب شراکتی برای راه‌اندازی کسب و کاری است که توسط بیش از یک نفر اداره می‌گردد لازم است.

پروانه کسب شراکتی تنها به نام یکی از شرکا صادر می‌شود. لذا شرکا برای دریافت پروانه کسب شراکتی حتماً باید رضایت خود را طی یک رضایت‌نامه محضری اعلام کنند. پروانه کسب شراکتی همان‌طور که با تنها با رضایت شرکا صادر می‌گردد صرفاً با رضایت همین شرکا امکان ابطال و یا انتقال پروانه کسب وجود دارد. لازم به ذکر است این رضایت‌نامه شرکا حتما باید به صورت محضری و رسمی شود. برای اشنایی با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

پروانه کسب شراکتی چیست ؟

پروانه کسب شراکتی برای کسب و کارهایی صادر می‌شود که صاحبان و مدیریت آن بیش از یک نفر چه حقوقی و چه حقیقی باشند. تاسیس و راه‌اندازی برخی از فعالیت‌های تجاری توسط یک نفر امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی افراد متخصص و مطلع در حوزه کسب و کار مذکور به صورت مشارکتی اقدام به راه‌اندازی یک فعالیت تجاری می‌نمایند. اشخاص در کسب و کار مشارکتی، برخی ایده پرداز، برخی دارای توانایی عملیاتی و فنی و برخی صاحب سرمایه هستند. در مجموع فعالیت تجاری مشارکتی بر اساس خرد جمعی همه این افراد راه‌اندازی می‌گردد.

یکی از روش‌هایی که باعث ارتقا کسب و کار‌ مشارکتی می‌گردد تبدیل شدن کسب کار به یک شخصیت حقوقی است.این کار که موجب اعتبار دهی قانونی می‌شود تنها از طریق اخذ پروانه کسب مشارکتی امکان‌پذیر است. هنگامی که یک فرد با شریک خود اقدام به شروع یک فعالیت تجاری می‌نماید حتماً باید دادن جنبه قانونی به کسب خود پروانه کسب مشارکتی دریافت نمایند. پروانه کسب مشارکتی برای گروهی از افراد یعنی همان شرکاست بنابراین متعلق به شخص خاصی نمی‌باشد.

البته پروانه کسب شراکتی صرفاً به نام یک نفر صادر می‌شود. به این معنی که اگر شرکا قصد دریافت پروانه کسب به صورت مشارکتی را دارند باید طی قراردادی رضایت خود را جهت صدور پروانه کسب به نام یکی از شرکا اعلام نمایند. این رضایت‌نامه همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم باید رسمی و محضری باشد. شرکا با مراجعه به دفتر ثبت اسناد می‌توانند رضایت‌نامه را رسمی کنند. برای اطلاع از مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

رضایت شرکا و شرایط دریافت پروانه کسب مشارکتی چیست ؟

کسانی که به صورت شراکتی اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار می‌کنند باید پروانه کسب شراکتی دریافت نمایند. اخذ پروانه کسب شراکتی شرایطی دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • متقاضیان دریافت پروانه کسب شراکتی باید تابعیت ایران داشته باشند. در صورتی که تبعه ایران نیستند باید برای راه‌اندازی کسب و کار شراکتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروانه کسب شراکتی را دریافت نمایند.
  • اگر متقاضیان اخذ پروانه کسب شراکتی قصد راه‌اندازی کسب و کار در شهر تهران را داشته باشند باید اثبات کنند حداقل 5 سال در تهران سکونت دارند. جهت راه‌اندازی کسب و کار شراکتی در سایر استان‌ها هم باید از اتحادیه صنف مربوطه خود در مورد شرایط و مدارک لازم را مطلع شوند.
  • افراد متقاضی برای اخذ پروانه کسب شراکتی باید گواهی عدم سوءپیشینه که بیش از 30 روز از تاریخ صدور آن نگذشته باشد ارائه دهند (البته برای بسیاری از ارگان ها این روند سیستماتیک شده است). آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان نیز جزء مدارکی است که جهت دریافت پروانه کسب باید به مرجع مربوطه ارائه شود. برگه سلامت بهداشت شخصی متقاضیان و بهداشت محل کسب نیز باید از وزارت بهداشت دریافت گردد.
  • از مدارک لازم برای آقایان متقاضی جهت دریافت اخذ پروانه کسب ارائه گواهی پایان خدمت و یا گواهی معافیت دائمی می‌باشد.
  • اخذ موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد. بدون صدور این موافقت‌نامه امکان تاسیس هیچ مغازه یا کسب و کاری وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

پروانه کسب شراکتی چیست ؟

پروانه کسب شراکتی برای کسب و کارهایی صادر می‌شود که صاحبان و مدیریت آن بیش از یک نفر چه حقوقی و چه حقیقی می‌باشند.

لزوم رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب به چه منظور است ؟

پروانه کسب شراکتی صرفاً به نام یک نفر صادر می‌شود. بنابراین اگر شرکا قصد دریافت پروانه کسب به صورت مشارکتی را دارند باید طی قراردادی رضایت خود را جهت صدور پروانه کسب به نام یکی از شرکا اعلام نمایند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب





:: برچسب‌ها: رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: