اتحادیه خشکشویی تهران
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه صنف و خشکشویی لباسشویی تهران را آشنایی دارید؟ اصناف مختلف در هر شهر جهت اداره امور داخلی و اداره افراد شاغل در صنف خود اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نمایند. اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی یکی از اتحادیه‌های فعال موجود در تهران می‌باشد. این اتحادیه در سال ۱۳۳۲ تاسیس شده است. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران و خدمات مهم این اتحادیه می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه خشکشویی تهران

اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران

اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی یکی از اتحادیه‌های فعال شهر تهران می‌باشد. این اتحادیه در شهر تهران در سال ۱۳۳۲ شمسی تاسیس شده است. در شروع تاسیس با عنوان اتحادیه صنف لباسشویی و رنگرز تهران و حومه نامیده شده بود. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران نظیر سایر اتحادیه‌ها از طریق برگزاری انتخابات و رای گیری انجام می‌گیرد. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران از تاریخ تاسیس تا امروز هر چهار سال یکبار انتخاب می‌شوند. البته برخی از اعضا دوره‌های طولانی‌تری در عضویت هیئت‌مدیره بودند. این اتفاق به علت انتخاب‌های مجدد این افراد از طرف اعضای صنف بوده است.
از بدو تاسیس اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران یعنی از سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۳۷ اولین اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه اینگونه انتخاب شدند. آقای علی کلینی به عنوان رئیس اتحادیه، آقای اسکندر ارجاء به عنوان معاون اتحادیه، آقای یعقوب تربتی به عنوان منشی و خزانه دار آقای شکرالله توکلی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران

از مهم‌ترین خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران، می‌توان به صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و تعویض پروانه کسب اشاره نمود. افراد متقاضی برای راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه خشک‌شویی و لباسشویی در شهر تهران باید برای قانونی کردن فعالیت خویش، اقدام به دریافت جواز کسب نمایند. صدور جواز کسب برای این متقاضی‌ها در حوزه اختیارات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران می‌باشد.
از طرفی باید اشاره کرد که جوازهای کسب دارای اعتبار زمانی هستند. برخی از جوازهای کسب موقت هستند و اعتبار یک‌ساله دارند. و برخی دیگر دائمی هستند و باز هم اعتباری پنج یا ده ساله دارند. در هر صورت دارنده جواز کسب خشک‌شویی و لباسشویی پس از اتمام اعتبار زمانی جواز باید اقدام به تمدید آن نماید. تمدید جواز کسب نیز در حوزه اختیارات اتحادیه مربوطه می‌باشد. بنابراین دارنده جواز کسب خشک‌شویی و لباسشویی در تهران باید جهت تمدید و یا تعویض جواز کسب خود به اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران مراجعه نمایید.
لازم به ذکر است که افراد جهت دریافت جواز کسب و یا تمدید و تعویض جواد کسب خود باید مدارکی را آماده نموده و به اتحادیه مربوطه ارائه دهند. بنابراین شما به عنوان متقاضی دریافت جواز کسب و یا تمدید و تعویض جواز کسب صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران باید مدارکی را مهیا نموده و به این اتحادیه ارائه کنید. برای آشنایی با شرایط و مدارک لازم برای دریافت جواز کسب کلیک کنید.

پروانه کسب خشک‌شویی و لباسشویی در تهران

مدارک و شرایط لازم جهت تشکیل پرونده و صدور جواز کسب خشک‌شویی و لباسشویی در تهران عبارت‌اند از:
• متقاضی باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد. و اگر از اتباع بیگانه است باید از وزارت کار و امور اجتماعی پروانه کار معتبر و از وزارت کشور پروانه اقامت معتبر داشته باشد.

• ثبت درخواست در سامانه ایرانیان اصناف
• تکمیل فرم تقاضای صدور جواز کسب و ارائه آن به اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران.
• پرداخت مبلغ لازم به عنوان حق بازرسی بهنام اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران.
• ارائه اصل مدارک هویت متقاضی نظیر شناسنامه و کارت ملی و کپی از کلیات صفحات شناسنامه و  پشت و روی کارت ملی.
• 6 قطعه عکس در ابعاد سه در چهار یا به اصطلاح عکس پرسنلی.
• در صورتی که متقاضی آقا باشد باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه و کپی از آن را ارائه دهد.
• سند مالکیت و یا اجاره‌نامه رسمی یا عادی واحد صنفی که قرار است خوشی و لباسشویی مورد نظر در آن توسط متقاضی جواز کسب تاسیس شود. لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی محل مورد نظر را اجاره کرده باشد. داشتن رضایت محضری از مالک مکان معنی بر بلامانع بودن صدور جواز کسب به نام مستأجر یا همان متقاضی جواز کسب لازم است.
• ارائه قبض آب برق و گاز واحد صنفی و همچنین تأییدیه کتبی کد پستی واحد صنفی از اداره پست.

برای دریافت جواز کسب خشکشویی کلیک کنید.

رسته های تحت پوشش اتحادیه خشکشویی تهران

هر اتحادیه اجازه انجام امور مربوط به صنوف خود را دارد. گاه به دلیل به حد نصاب نرسیدن رسته ای میبینم که اتحادیه ای دیگر مسئول رسیدگی به امور آن صنف است. در تهران کمتر و در شهرستان ها بیشتر با این مساله مواجه می شویم. در اتحادیه خشکشویی تهران امور مربوط به رسته های زیر رسیدگی می شود.

1- خشکشویی

2- لباسشویی

3- سفیدشویی

4-کارشویی (تکه شویی)

5-سنگ شویی

6- اطو کشی بخار

7- ارائه کنندگان خدمات فنی و تعمیر لوازم و ماشین آلات خشکشویی غیر خانگی

8- خشکشویی ولباسشویی (ممتاز)

9-خشکشویی ولباسشویی (در صورت داشتن کارگاه دارای پروانه کسب)

آدرس و تلفن اتحادیه خشکشویی تهران

آدرس: تهران، خيابان کريم خان زند، خيابان سنایی، ميدان سنایی، نبش کوچه نهم، پلاک 4
شماره تماس: 88865198 – 88865196 – 88865194 (21) 98+
تلفکس : 88865209 (21) 98+
سايت : http://tdlu.ir
ايميل : info@tdlu.ir

هزینه های قابل پرداخت به اتحادیه

هر اتحادیه ای برای خدماتی که ارائه می دهد قانونا می تواند از شما هزینه هایی دریافت کند. البته این هزینه ها توسط مراجع بالاتر مشخص می شود. از جمله هزینه های تعریف شده برای اتحادیه ها عبارت است از؛ هزینه صدور، تمدید، آموزش، ورودیه اولیه، حق عضویت سالانه و… . اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران در چه سالی تاسیس شد ؟

اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران یکی از اتحادیه‌های فعال شهر تهران می‌باشد. این اتحادیه در شهر تهران در سال ۱۳۳۲ شمسی تاسیس شده است.

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران به چه صورت و در چه دوره زمانی انجام می‌شود ؟

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران نظیر سایر اتحادیه‌ها از طریق برگزاری انتخابات و رای گیری و در هر 4 سال یکبار انجام می‌گیرد.

از مهمترین خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران چیست ؟

از مهمترین خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران، می‌توان به صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و تعویض پروانه کسب اشاره نمود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه خشکشویی تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه خشکشویی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: