شکایت سرقت گوشی
نوشته شده توسط : vakiel

شکایت سرقت گوشی برای ردیابی و پیدا کردن سارق ضروری است. سرقت گوشی یکی از متداول‌ترین انواع سرقت است که در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد. متأسفانه این نوع سرقت به علت افزایش فقر، تورم و مشکلات اقتصادی رو به رشد است. از مواردی که موجب شیوع بیشتر سرقت‌گوشی می‌شود ناآگاهی افراد در مورد دریافت سریال گوشی و نحوه شکایت از سرقت است. در ادامه این مطلب به نحوه‌شکایت از سرقت گوشی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر درباره جرم سرقت گوشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شکایت سرقت گوشی

نحوه شکایت سرقت از گوشی

سرقت گوشی یکی از جرائم متداول در کشورهای مختلف است. وقوع این جرم علل مختلفی دارد نظیر افزایش فقر، تورم و مشکلات اقتصادی. یکی دیگر از علل مهمی که موجب افزایش سرقت‌گوشی در جامعه می‌شود ناآگاهی قربانیان سرقت در مورد دریافت سریال گوشی و نحوه شکایت از سرقت‌گوشی است. شکایت از سرقت‌گوشی را می‌توان به دو مرحله تقسیم نمود. گام اول مسدود نمودن سیم‌کارت و گام دوم طرح شکایت در مراجع قضایی است. برای آشنایی با مجازات سرقت گوشی کلیک کنید.

گام اول شکایت از سرقت گوشی ؛ مسدود نمودن سیم‌کارت

اگر شما مورد سرقت گوشی قرارگرفته‌اید پیش از آنکه به کلانتری مراجعه و شکایت کنید. باید بلافاصله اقدام به مسدود کردن یا سوزاندن سیم‌کارت فعال روی گوشی سرقت شده نمایید. می‌توانید جهت مسدود نمودن سیم‌کارت از دو روش استفاده کنید.

روش اول به صورت حضوری است. با حضور یافتن در نمایندگی اپراتور مورد نظر خود درخواست مسدود کردن سیم‌کارت آن را نمایید. اگر به صورت حضوری مراجعه نمودید لازم است مدارک هویتی خود را نیز ارائه نمایید. توجه داشته باشید که سیم‌کارت به نام هر فردی که باشد همان شخص باید برای مسدود نمودن آن سیم‌کارت مراجعه کند.

دومین روش برای مسدود کردن سیم‌کارت به صورت غیرحضوری است. در این روش شما باید با شماره مورد نظر اپراتور خود تماس بگیرید. و با برقراری تماس درخواست مسدود نمودن سیم‌کارت را بدهید. توجه داشته باشید که حتماً اعلام کنید که تلفن همراه با سیم‌کارت فعال روی آن به سرقت رفته است. چرا که در این صورت رسیدگی به این امر و مسدود نمودن سیم‌کارت تسریع می‌گردد.

گام دوم؛ شکایت

شما برای اینکه بتوانید در مورد سرقت گوشی طرح شکایت کنید باید به کلانتری یا دادسرا مراجعه نمایید. هرچند بعد از شکایت شما در کلانتری پرونده به دادسرا ارسال می‌گردد. با این اوصاف ما به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت سرعت رسیدگی به پرونده از همان ابتدا به دادسرا برای طرح شکایت مراجعه نمایید.

جهت طرح شکایت باید نام و نام خانوادگی خود را در برگه دادخواست ارائه‌شده و در قسمت شاکی بنویسید. و سایر اطلاعات مورد نیاز را در مورد گوشی به سرقت رفته را هم نگارش کنید. در صورتی که به شخص خاصی مشکوک هستید نام آن فرد را به‌عنوان مظنون (نه متهم) ذکر نمایید. توجه داشته باشید که شرح کامل ماوقع و همچنین زمان و مکان وقوع جرم نیز لازم می‌باشد.

مدارک لازم برای طرح شکایت سرقت از گوشی

شما برای اینکه بتوانید از سرقت گوشی خود در مراجع قضایی طرح شکایت نمایید. باید مدارکی را به دادخواست و شکایت‌نامه خود الحاق کنید. مدارک لازم برای طرح شکایت از سرقت گوشی شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • ارائه اصل فاکتور خرید گوشی و دو نسخه کپی از آن.
  • شماره سریال پشت جعبه گوشی به سرقت رفته.
  • مدارک هویتی شاکی نظیر کارت ملی اصل و کپی از آن.
  • حاضر بودن شخص شاکی یا وکیل قانونی او برای طرح شکایت.

جعبه و شماره سریال گوشی خریداری شده چه اهمیتی دارد ؟

متأسفانه بسیاری از افراد جامعه در مورد اهمیت شماره سریال گوشی موبایل ناآگاه هستند. با این حال شرط احتیاط و ضروریات حقوقی است که افراد نسبت به دریافت سریال گوشی اقدام نمایند.

شماره سریال گوشی موبایل در حکم مدرک هویتی و شناسنامه گوشی می‌باشد. به عبارتی شما برای اینکه بتوانید در مورد سرقت یک گوشی طرح شکایت نمایید؛ ابتدا باید بتوانید ثابت کنید که آن گوشی در دنیای واقعی موجود بوده است. و همچنین پس از آن باید ثابت کنید این گوشی که موجودیت آن مشخص شده متعلق به شما است. به هر دوی این موارد تنها باوجود شماره سریال گوشی موبایل انجام می‌گیرد.

خوب است بدانید که بسیاری از اعمال خلاف که در جامعه اتفاق می‌افتند. تنها با سوءاستفاده چند ساعته از گوشی‌های به سرقت رفته رخ می‌دهند. بنابراین ممکن است این اعمال خلاف با توجه به وجود شماره سریال به نام شما به شما منتسب شود. بنابراین داشتن شماره سریال گوشی برای طرح شکایت سرقت گوشی و اثبات سرقت بسیار اهمیت دارد.

دریافت شماره سریال گوشی

شما می‌توانید با شماره‌گیری کد ستاره مربع ۰۶ مربع با گوشی همراه تان، شماره سریال ۱۵ رقمی آن را دریافت نمایید. با ارائه این شماره سریال به مراجع قضایی هنگام سرقت گوشی امکان ردیابی گوشی سرقت شده وجود دارد. اداره مخابرات با استفاده از شماره سریال گوشی و با سیستم ردیابی اقدام به پیگیری و ردیابی گوشی می‌نماید. تا بتواند در صورت استفاده شدن گوشی مکان آن را پیدا کند. برای آشنایی با نحوه پیگیری سرقت گوشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مراحل لازم برای شکایت از سرقت گوشی چیست ؟
گام اول مسدود نمودن سیم‌کارت است و گام دوم طرح شکایت در مراجع قضایی است.

اهمیت شماره سریال گوشی در هنگام سرقت چیست ؟
شماره سریال گوشی موبایل در حکم مدرک هویتی و شناسنامه گوشی می‌باشد و همچنین امکان ردیابی گوشی سرقت شده وجود دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شکایت سرقت گوشی





:: برچسب‌ها: شکایت سرقت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: