اتحادیه صنف صحاف تهران
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه صنف صحاف تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه صنف صحاف تهران متشکل از افراد شاغل در این صنف است. که برای حفظ منافع و حقوق شغل خود و در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف صحاف تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه صنف صحاف تهران

اتحادیه صحاف تهران

اتحادیه صنف‌صحاف تهران متشکل از افراد خوشنام و شاغل در همین صنف می‌باشد. این اتحادیه با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان شاغلین در صنف، حمایت از حقوق صنفی آن‌ها و بهبود ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. علاوه بر آن اتحادیه‌ها وظیفه اجرای قوانین نظام صنفی را نیز بر عهده دارند.

اتحادیه توسط هیئت‌مدیره اداره می‌شود. اعضای هیئت‌مدیره هر چهار سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف برگزیده می‌گردند. رئیس فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تهران جناب آقای غفاری رهبر می‌باشد. سایر اعضای هیئت‌مدیره شامل آقای سید صفر طاهریان در سمت نائب رئیس اول، محمد حسینی در سمت نائب رئیس دوم، اصغر غمی‌یولی به عنوان دبیر اتحادیه، محمد نظری در سمت خزانه‌دار و باب کمال افشار به عنوان بازرس اتحادیه می‌باشند.جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

راه‌های ارتباطی با اتحادیه صحاف تهران

اتحادیه صنف صحاف تهران در خیابان ۱۵ خرداد خیابان پامنار کوچه مشیر خلوت شرقی پلاک ۱۲ واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با اتحادیه صنف صحاف تهران با شماره‌های ۳۳۹۰۰۰۳۲_۰۲۱ و ۳۳۹۵۹۵۴۸_۰۲۱ و ۳۳۹۳۱۰۱۵_۰۲۱ تماس بگیرید‌.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

وظایف اتحادیه

تمامی اتحادیه‌های اصناف از وظایف یکسانی برخوردار هستند. قانون نظام صنفی وظایف اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف صحاف تهران را به طور کامل تشریح می‌نماید. صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان پروانه کسب از مهمترین وظایف اتحادیه صنف صحاف تهران می‌باشد. دیگر وظایف و خدمات اتحادیه که در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی آورده شده است عبارت هستند از:

  • ارائه دادن پیشنهادهای لازم برای تنظیم یا تغییر ضوابط مربوط به جواز کسب توسط اتاق اصناف.
  • اجرای مصوبات و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به اصناف.
    صدور، تمدید و ابطال جواز کسب با رعایت قوانین.
  • جلوگیری از فعالیت واحد صنفی بدون جواز و یا تعطیلی واحدهای صنفی در صورت عدم رعایت قانون.
  • ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز و دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار.
  • رسیدگی به حل مشکلات، حل اختلاف، بازرسی واحد‌های صنفی و…
  • دریافت مالیات و عوارض از افراد صنفی و اعضای اتحادیه به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت.
  • ارائه پیشنهاد برای تعیین نرخ کالاها و خدمات، تعداد واحدهای صنفی سالانه و …
  • تنظیم بودجه سالانه اتحادیه و همچنین تنظیم ترازنامه سالانه مربوط به اتحادیه. هر دو این اسناد طبق قانون در زمان مقرر باید به اتاق اصناف شهرستان تحویل داده شود.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه صنف صحاف تهران

اگر شما قصد دارید در اتحادیه صنف صحاف تهران فعالیت نمایید. قدم اول راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه صنف صحافی و دریافت مجوز کسب از این اتحادیه می‌باشد. مطابق قانون نظام صنفی هر شخصی که قصد راه‌اندازی یک واحد صنفی را دارد موظف به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه می‌باشد. شما با دریافت مجوز کسب، پرداخت حق عضویت و فعالیت در صنف صحاف‌های تهران، به عضویت اتحادیه صنف‌صحاف تهران درمی‌آیید.
خوب است بدانید صدور جواز کسب از جانب اتحادیه صنف صحاف تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی انجام می‌گیرد.

برای دریافت جواز جعبه مقوایی کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف صحاف تهران

اتحادیه صنف‌صحاف تهران به منظور افزایش دانش و مهارت عملی افراد صنفی، دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند. گذراندن این دوره‌ها برای دریافت و صدور مجوز کسب الزامی است. جهت شرکت در دوره‌ها پرداخت هزینه آموزش و ارائه معرفی‌نامه اتحادیه الزامی است. دوره‌های آموزشی به صورت داخلی و یا برون‌سپاری به سایر مراکز آموزشی برگزار می‌گردد. همچنین امکان ارائه دوره‌ها به صورت مجازی و حضوری وجود دارد.
افراد پس از پایان دوره آموزشی باید در آزمون نهایی دوره شرکت نموده و نمره قبولی کسب نمایند. نمره قبولی در دوره‌های حضوری ۱۰ و نمره قبولی دوره غیرحضوری ۱۲ است. اگر شرکت‌کننده موفق به کسب نمره قبولی از آزمون نهایی نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد هزینه آموزش مجدداً در آزمون شرکت نماید.

محل و زمان برگزاری آزمون به صورت کتبی و با صورت پیامک یا پست الکترونیک به متقاضی اعلام می‌گردد. خوب است بدانید آزمون برای افراد باسواد کتبی و چهارگزینه‌ای است. و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی ارائه می‌شود. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

در پایان به پذیرفته‌شدگان در آزمون گواهینامه پایان دوره تحویل داده می‌شود. این گواهی ۵ سال اعتبار زمانی دارد. از قابلیت‌های دیگر گواهی پایان دوره، اعتبار این گواهی در سراسر کشور می‌باشد. همچنین دارنده گواهی برای تغییر در رسته شغلی یا حرفه خود نیازمند شرکت مجدد در دوره آموزشی و آزمون نمی‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

وظایف اتحادیه صنف صحاف تهران چیست ؟
صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان پروانه کسب از مهمترین وظایف اتحادیه صنف‌صحاف تهران می‌باشد.

جهت عضویت در اتحادیه صنف‌صحاف تهران چه باید کرد ؟
شما با دریافت مجوز کسب، پرداخت حق عضویت و فعالیت در صنف صحاف‌های تهران، به عضویت اتحادیه صنف صحاف تهران درمی‌آیید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه صنف صحاف تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه صنف صحاف تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: