اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان چینی و بلور و لوستر تهران آشنا هستید؟ اصناف انجمن هستند که متشکل از گروهی از افراد دارای یک حرفه می‌شوند. هر اتحادیه نیز از این نفرات صنفی تشکیل می‌گردد که برای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ی مورد نظر خود اهداف مشترکی را دنبال می‌کند. اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این اتحادیه و برخی از وظایف و خدمات آن بپردازیم‌. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران

اتحادیه چینی و بلور و لوستر تهران

اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلورو‌چینی و لوستر تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران است. این اتحادیه از افراد خوش‌نام شاغل در همین صنف تشکیل شده است. هدف از تشکیل این اتحادیه حمایت از حقوق صنفی و ایجاد همکاری در میان کاسبان این صنف، بهبود بخشیدن به خدمات ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان و همین‌طور اجرای قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌های مربوطه در صنف می‌باشد. با یک دید وسیع‌تر می‌توان گفت که تشکیل اتحادیه‌ها به‌منظور بهبود اقتصاد شهر و شهرستان و تسهیل در روابط میان موسسه‌های دولتی و خصوصی می‌باشد.

مدیریت اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران بر دوش هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه هر چهار سال یکبار با برگزاری انتخابات و توسط رای شاغلین در صنف برگزیده می‌شوند. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از یک دوره چهار سال در هیئت‌مدیره حضورداشته باشند. این اتفاق به علت انتخاب پی‌درپی فرد موردنظر لوستر برای شاغلین در صنف می‌باشد. در حال حاضر هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور چینی و لوستر تهران به ریاست آقای غلامرضا صفر نژاد بروجنی و نائب رئیسی حسین حیدریه اداره می‌شود.

برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

آدرس و تلفن اتحادیه

صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران در میدان شوش، خیابان شهید داوود امیر سرداری، خیابان شهید عباس صابونیان، پلاک 0، پاساژ قصر بلور، طبقه دوم، واحد ۲۱۰ واقع شده است. شما می‌توانید با شماره‌گیری 02155086845 و 02155088943 با این اتحادیه تماس برقرار نمایید.

همچنین اتحادیه دفتر مرکزی در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، مقابل بیمارستان شفا یحیاییان، کوچه خزئل، پلاک ۴ واقع شده است. و برای برقراری تماس با دفتر مرکزی می‌توانید به شماره‌های 02177628689 و 02177628688 تلفن کنید.

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب بدون مراجعه به اتحادیه کلیک کنید.

وظایف و خدمات اتحادیه بلور و چینی و لوستر تهران

وظایف و خدمات تمامی اتحادیه‌ها بر اساس قانون نظام صنفی تعریف شده و یکسان می‌باشد. اما مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلوروچینی و لوستر تهران صدور و تمدید پروانه کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه محسوب می‌شود. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به شرح کامل وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها مانند اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران پرداخته است. برخی از وظایف نامبرده در این ماده عبارت است از:

  • اتحادیه می‌تواند در راستای تهیه تنظیم و یا تغییر ضوابط صدور پروانه کسب پیشنهاد‌هایی را به اتاق اصناف شهرستان ارائه نمایند.
  • اجرای قوانین مصوبات و بخشنامه‌های هیئت عالی نظارت و کمیسیون نظارت که در چارچوب این قانون اتحاد و ابلاغ می‌شود بر عهده اتحادیه‌های اصناف می‌باشد.
  • صدور جواز کسب تمدید جواز کسب و ابطال جواز کسب در صلاحیت اتحادیه‌های اصناف می‌باشد.
  • طبق مقررات و قانون اتحادیه می‌توانند اقدام به تعطیل نمودن محل کسب متخلف و همچنین جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب، نمایند.
  • ایجاد تسهیلات لازم جهت ارائه آموزش‌های موردنیاز افراد صنفی و همچنین دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار توسط اتحادیه و یا با کمک از سایر سازمان‌ها انجام می‌گیرد.
  • جهت رسیدگی به شکایات و حل اختلافات و همچنین بازرسی واحدهای صنفی اتحادیه کمیسیون‌های مربوطه را تشکیل می‌دهد. و کمیسیون‌های دیگر مصوب هیئت عالی نظارت را نیز تشکیل می‌دهد.
  • وصول مالیات عوارض و هزینه خدماتی که توسط وزارتخانه‌ها شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت به افراد شاغل در صنعت ارائه شده است بر عهده اتحادیه می‌باشد.

منابع مالی اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران

منابع مالی اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران مانند سایر اتحادیه‌ها بر اساس قانون شرح داده شده است. مطابق با قانون منابع مالی هر اتحادیه به ۵ دسته تقسیم می‌گردد. که عبارت‌اند از:

  • مهمترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه است. حق عضویت افراد عبارت است از مبلغی که هر عضو از اتحادیه هرسال به جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه مکلف به پرداخت آن می‌باشد. میزان مبلغ این حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و با تایید اتاق اصناف شهرستان و تصویب کمیسیون نظارت مشخص می‌گردد. اتحادیه نیز می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط اعضای خود حق عضویت را به صورت یکجا و یا تقسیط ۱۲ ماهه دریافت کنند.
  • دومین منبع مالی اتحادیه‌ها وجوه و مبالغی است که در ازای ارائه خدمات غیرموظف خود به اعضا دریافت می‌کند. خدماتی مانند ارائه خدمات فنی و آموزشی به اعضای صنف. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
  • سومین منبع درآمد اتحادیه نیز کارمزد وصول مالیات است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم اتحادیه‌ها به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت مالیات، عوارض و هزینه خدمات آن‌ها را از اعضای صنف وصول می‌کند. اتحادیه بابت وصول مالیات کارمزد دریافت می‌کند.
  • چهارمین منبر را می‌توان بخشی از مبالغ و وجود دریافتی بابت صادر نمودن یا تمدید کردن پروانه‌های کسب اعضای اتحادیه نام برد.
  • پنجمین منبع مالی اتحادیه‌ها نیز کمک‌هایی است که از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه‌ها اعطا می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

از مهمترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران چیست ؟

برخی مهمترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران صدور و تمدید پروانه کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه محسوب می‌شود.

مهمترین منبع مالی اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران چیست ؟

اولین مهمترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه است. حق عضویت افراد عبارت است از مبلغی که هر عضو از اتحادیه هرسال به جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه مکلف به پرداخت آن می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: