اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران آشنایی دارید؟ اصناف مختلف با هدف حفظ حقوق شغلی و حرفه‌ای مورد نظر خود اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نماید. اتحادیه متشکل از نفراتی در یک صنف می‌شود که در راستای این اهداف مشترک قدم برمی‌دارند. اتحادیه صنف چلوکبابی تهران از جمله اتحادیه‌های معتبر در این شهر می‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران

اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران

اتحادیه اصناف معمولاً از افراد خوش نامه همان صنف تشکیل می‌گردند. اعضای اتحادیه صنف چلو کباب و چلو خورش تهران نیز مانند سایر اتحادیه‌ها با برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. معمولاً هر چهار سال یک‌بار شاغلین در صنف چلوکبابی تهران به کاندید موردنظر خود را جهت عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه رای می‌دهد. اعضای هر اتحادیه شامل رئیس اتحادیه، نائب رئیس اتحادیه، دبیر اتحادیه، خزانه‌دار اتحادیه و بازرس اتحادیه می‌شوند. آقای علی‌اکبر نریمانی رئیس فعلی اتحادیه چلوکبابی تهران می‌باشند.
اتحادیه‌چلوکبابی تهران باهدف حمایت از حقوق صنفی رسته‌های زیرمجموعه خود، ایجاد همکاری مناسب میان آن‌ها، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات در این صنف و اجرای قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌های مربوطه تشکیل‌شده است.

برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

خدمات و وظایف اتحادیه چلوکبابی تهران

از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف چلوکبابی تهران می‌توان به وظیفه صدور و تمدید پروانه کسب متقاضیان فعالیت در این صنف اشاره نمود. علاوه بر صدور اجازه فعالیت در صنف، نظارت بر فعالیت افراد صنفی نیز بر عهده این اتحادیه می‌باشد. برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب بدون مراجعه به اتحادیه کلیک کنید.

البته علاوه بر موارد ذکرشده مطابق با ماده ۳۰ قانون نظام صنفی سایر وظایف خدمات اتحادیه صنف چلوکبابی تهران مشخص‌شده است. این وظایف شامل برگزاری دوره آموزش، پیشنهاد برای تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب، باطل نمودن جواز یا تعطیل نمودن محل کسب، اجرای قوانین نظام صنفی، تنظیم بودجه و تنظیم ترازنامه سالانه اتحادیه، رسیدگی به شکایات واحدهای صنفی مربوطه، دریافت مالیات و عوارض از افراد صنفی به نمایندگی از شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت، پیشنهاد تعیین نرخ کالا و خدمات و تعداد واحدهای صنفی موردنیاز در سال به اتاق اصناف و… می‌شود.

عضویت در اتحادیه صنف چلوکبابی تهران

اگر تمایل به راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه چلوکباب و چلوخورش در شهر تهران و عضویت در اتحادیه موردنظر را دارید. ابتدا باید جهت اخذ جواز کسب اقدام نمایید. قانون نظام صنفی بیان می‌دارد افرادی که تمایل به راه‌اندازی واحد اقتصادی در یک محل ثابت یا وسیله سیار را دارند. باید جواز کسب دریافت نمایند تا به‌صورت قانونی جزء افراد صنفی محسوب گردد. بنابراین شما با دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف چلوکبابی تهران عضوی از این اتحادیه خواهید شد. خوب است بدانید صدور جواز کسب توسط اتحادیه برای اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام می‌گیرد.

امتحان و آموزش اتحادیه

اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران برای متقاضیان دریافت جواز کسب دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. این افراد پس از پایان یافتن دوره آموزشی موظف به شرکت در آزمون نهایی دوره می‌باشند. پس از پایان دوره و شرکت در آزمون به‌شرط قبولی در آزمون گواهینامه پایان دوره متقاضی اعطا می‌شود.

دوره‌های آموزشی برای کسب آمادگی و افزایش آگاهی، دانش و سطح مهارت افراد برگزار می‌گردد. این دوره‌ها ممکن است به‌صورت داخلی یعنی توسط خود اتحادیه و یا به‌صورت برون‌سپاری یعنی از طریق مراکز آموزشی همکار با اتحادی ارائه شود. دوره‌ها به دو نوع حضوری و غیرحضوری ارائه می‌گردد. که متقاضیان برای قبولی در دوره حضوری باید نمره ۱۰ از آزمون و برای قبولی در دوره غیرحضوری باید نمره ۱۲ از آزمون را کسب کنند.

لازم به ذکر است که متقاضیان جهت شرکت در دوره آموزشی و آزمون باید هزینه آموزش را پرداخت نمایند. درصورتی‌که متقاضی موفق به کسب نمره قبولی در دوره حضوری یا غیرحضوری نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدداً اقدام به شرکت در آزمون نماید.
خوب است بدانید که امتحان از افراد باسواد به‌صورت کتبی و سؤالات چهارگزینه‌ای و از افراد بی‌سواد به‌صورت شفاهی گرفته می‌شود. محل از زمان برگزاری آزمون نیز به‌صورت کتبی و به‌صورت پیام کوتاه به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های پرداختی به اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران

هزینه پرداختی به اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران توسط اعضای صنف انواع مختلفی دارد. این مبالغ پرداخت‌شده به اتحادیه منابع مالی اتحادیه را تأمین می‌نمایند. حق عضویت جزء مهم‌ترین منابع مالی و پرداخته‌ای قانونی به اتحادیه می‌باشد. مبلغی که اعضای جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه و به‌صورت سالانه به اتحادیه پرداخت می‌کنند حق عضویت نام دارد. میزان آن با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان تعیین می‌گردد. و با صلاح دیده اتحادیه امکان تقسیط حق عضویت حداکثر یک سال نیز وجود دارد.

علاوه بر حق عضویت اتحادیه از طریق ارائه خدمات غیرموظف خود مثل ارائه خدمات آموزشی به اعضا، به‌صورت قانونی درآمد دارد. کارمزد وصول مالیات عوارض و هزینه خدمات وزارتخانه شهرداری و سازمان‌های وابسته دولتی و همچنین بخشی از مبالغ دریافتی بابت صدور و تمدید پروانه کسب نیز به اتحادیه تعلق دارد. علاوه بر این‌ها امکان کمک‌های مالی از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه چلوکبابی تهران وجود دارد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران

این اتحادیه در خیابان شریعتی، خیابان ملک، جنب خیابان ترکمنستان، طبقه اول، پلاک ۱۰۱ واقع‌شده است. شماره تماس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران ۸۸۴۴۲۳۹۴_۰۲۱ می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران چیست ؟
وظیفه صدور و تمدید پروانه کسب متقاضیان فعالیت در این صنف و نظارت بر فعالیت افراد صنفی در این اتحادیه از مهم‌ترین وظایف آن می‌باشد.
رئیس فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران کیست ؟
آقای علی‌اکبر نریمانی رئیس فعلی اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران می‌باشند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: