عدم تمکین زوجه و مهریه
نوشته شده توسط : vakiel

آیا می‌دانید که ارتباط عدم تمکین زن و مهریه به چه شکل است؟ آیا عدم تمکین زن باعث می‌شود که مهریه از بین برود؟ هنگامی که زوجین با یکدیگر ازدواج می‌کنند هر کدام از آن‌ها تکالیف و وظایفی را در قبال هم بر عهده می‌گیرند. یکی از حقوق مالی زن مهریه بوده که به محض وقوع عقد زن مالک آن می‌شود و هر زمانی که خواست می‌تواند آن را مطالبه کند. در ادامه به بررسی ارتباط عدم تمکین زوجه و مهریه و پاسخ به سوال اول می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

عدم تمکین زوجه و مهریه

 عدم تمکین زن و ندادن مهریه

ارتباط تمکین و مهریه

 

 

عدم تمکین

عدم تمکین به معنای انجام ندادن و عدم انجام وظایف و تکالیف هر یک از زوجین نسبت به هم می‌باشد. در اینجا راجع به عدم تمکین زن صحبت می‌کنیم. به زبان ساده عدم تمکین زن به معنای عدم اطاعت از شوهر در امور زندگی مشترک و روابط زناشویی می‌باشد.

مهریه

طبق ماده 1082 قانون مدنی، به محض وقوع عقد زن مالک مهر شده و این اختیار را دارد که هر تصرفی در آن بکند. این ماده نشان دهنده آن است که زن می‌تواند هر زمانی که خواست اقدام به مطالبه مهریه خود کند. مهریه به دو نوع مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه تقسیم می‌شود.

مهریه عندالمطالبه به این معنا می‌باشد که به محض اینکه زن مهریه خود را مطالبه کند مرد موظف است که آن را پرداخت نماید. مهریه عندالاستطاعه به این صورت می‌باشد که زن هنگامی می‌تواند مهریه خود را بگیرد که مرد توانایی مالی برای پرداخت آن به زن را داشته باشد.

عدم تمکین زوجه و مهریه

همانطور که می‌دانید پرداخت مهریه از جانب مرد یکی از وظایف او می‌باشد. در پاسخ به سوال اول اینکه آیا عدم تمکین زوجه باعث می‌شود که مهریه زن از بین برود یا خیر، باید بگوییم خیر. زیرا عدم تمکین زوجه و مهریه هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته و در هر صورت مهریه به زن تعلق می‌گیرد.

بنابراین عدم تمکین زوجه تنها باعث از بین رفتن حق نفقه می‌شود و مهریه همچنان باقی می‌ماند. به زبان ساده در واقع می‌توان گفت هیچ امری نمی‌تواند ذره‌ای خلل بر مهریه زن وارد سازد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عدم تمکین‌ زوجه و مهریه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عدم تمکین‌ زوجه و مهریه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

منبع : عدم تمکین زوجه و مهریه

 




:: برچسب‌ها: عدم تمکین زوجه و مهریه ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: