تشریفات ثبت ازدواج دائم
نوشته شده توسط : vakiel

ازدواج دائم یک امر مقدس است که بسیار به آن توصیه شده است. قانوگذار ثبت ازدواج دائمی را الزامی دانسته پس زن و مرد موظف به ثبت ازدواج خود می‌باشند. اما تشریفات ثبت نکاح چه مواردی را در بر دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : 

تشریفات ثبت ازدواج دائم

 

 

 

اذن پدر در ازدواج دختر

تشریفات ثبت ازدواج دائم چیست ؟

برای ثبت ازدواج می‌بایست مراحل مختلفی طی شود و مدارکی ارائه گردد. این مراحل با توجه به شرایط افراد متفاوت خواهد بود. تشریفات ثبت ازدواج به شرح زیر می‌باشد:

شناسنامه

در مرحله اول می‌بایست هر دو طرف شناسنامه خود را به سردفتر تحویل دهند، سپس به پزشکی قانونی مراجعه نموده و پس از دریافت گواهی عدم اعتیاد آن را به سردفتر ارائه نمایند.

اذن پدر

دومین مرحله تشریفات ثبت نکاح اذن پدر می‌باشد، چنانچه دختری که باکره است بخواهد به عقد نکاح مردی درآید می‌بایست اذن پدر را اخذ نماید و به سردفتر ارائه کند. البته این فقط شامل دختری است که دوشیزه و باکره باشد و زنانی که یکبار ازدواج کرده باشند نیازی به این مورد نخواهند داشت.

ازدواج دوم

چنانچه زنی که قبلا ازدواج کرده است بخواهد ازدواج بعدی خود را به ثبت برساند می‌بایست گواهی منحل شدن نکاح قبلی را به سردفتر ارائه نماید تا ازدواج او ثبت شود. همچنین اگر مردی بخواهد با وجود همسر اول خود دوباره ازدواج کند می‌بایست اذن همسر اول را دریافت کرده تا دادگاه به او اجازه ازدواج بدهد. البته این مورد اخیر مشروط بر آن است که مرد در قسمت شروط ضمن عقد بخشی را که ازدواج دوم وی را منوط به اذن زن اول نموده قبول و امضا کرده باشد.

مراحل ثبت ازدواج توسط سردفتر | تشریفات ثبت ازدواج دائم

وقتی زن و شوهر تمام مدارک لازم را به سردفتر ارائه می‌کنند سردفتر از یک فرد معتمد می‌خواهد که هویت زن و مرد را احراز کند و سپس سند ازدواج هر دو طرف در دفاتر مخصوص ثبت خواهد شد. پس از ثبت زن و مرد عقدنامه را امضا می‌کنند و تایید می‌کنند که نکاح آن‌ها ثبت رسمی شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تشریفات ثبت نکاح، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تشریفات ثبت نکاح پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : تشریفات ثبت ازدواج دائم





:: برچسب‌ها: تشریفات ثبت ازدواج دائم ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: