عیدی کارگران در سال 99 | مبلغ عیدی کارگر در سال ۹۹ – فرمول محاسبه – حداقل و حداکثر
نوشته شده توسط : vakiel

 

در قانون کار قواعد مهمی‌ در رابطه با کارگران و کارفرمایان شرح داده شده است. یکی از مواردی که در قانون کار برای حمایت از کارگران شرح داده شده است تعیین عیدی برای کارگر می‌باشد. در قانون کار هر کارفرما موظف است که در هر سال به مناسبت عید نوروز به کارگران خود عیدی پرداخت کند. در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را در خصوص عیدی کارگران در سال 99 خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

 عیدی کارگران در سال ۹۹

مبلغ عیدی کارگر در سال ۹۹

فرمول محاسبه عیدی کارگران 

حداقل و حداکثر عیدی کارگران 

 

عیدی کارگران در قانون کار

همان طور که در بالا گفته شد در قانون‌ کار مبلغی به عنوان عیدی برای کارگران در نظر گرفته شده است می‌بایست توسط کارفرما به آن‌ها پرداخت ‌شود. تمام کارگران مشمول قانون کار می‌توانند این عیدی را از کارفرمای خود مطالبه کنند. عیدی کارگران می‌بایست در اواسط اسفند ماه هر سال پرداخت شود. طبق همین قانون عیدی کارگر برابر با دستمزد شصت روز کار او می‌باشد و در برخی موارد نیز مبلغ عیدی معادل نود روز کاری او خواهد بود. برای مثال اگر یک کارگر در روز شصت هزار تومان دریافت می‌کند می‌بایست در هر سال سه میلیون و ششصد هزار تومان از کارفرمای خود عیدی دریافت کند.

مبلغ عیدی کارگران در سال 99

با توجه به توضیحات بالا شاید برایتان سوال شود که مبلغ عیدی کارگران در ۹۹ چقدر است؟ که در این‌ باره باید بگوییم مبلغ عیدی کارگران در سال ۹۹ برابر شصت روز کار آن‌ها می‌باشد. حداقل دستمزد هر کارگر در سال ۹۹ در هر روز ۶۳,۶۸۰ تومان تعیین‌ شده است که با احتساب این حقوق مبلغ عیدی کارگر در سال ۹۹ حداقل سه میلیون و هشتصد و بیست هزار و هشتصد و حداکثر پنج میلیون و هفتصد و سی و یک هزار و دویست تعیین شده است که حداکثر عیدی بر اساس دستمزد نود روز کاری کارگر تعیین می‌شود. تمامی‌ کارفرمایان طبق قانون کار موظف به پرداخت این مبلغ هستند و هر کارگر در سال تنها یک بار می‌تواند عیدی دریافت کند.

بنابراین فرمول محاسبه به این شکل است که باید دستمزد روزانه را ضرب در شصت یا نود کنید.

عدم پرداخت عیدی توسط کارفرما

در برخی موارد دیده می‌شود که کارفرما از پرداخت عیدی به کارگر خودداری می‌کند که در این صورت کارگر می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف یا اداره کار خواهان دریافت عیدی خود شود. از آن جایی که پرداخت عیدی در قانون کار ذکر شده است کارفرما موظف به پرداخت آن است و در غیر این صورت مرجع صالح قضایی او را ملزم به پرداخت مبلغ عیدی به کارگر خواهد کرد.

برخی قوانین مهم در رابطه با مبلغ عیدی کارگران در سال 99

چند قانون مهم در رابطه با عیدی کارگران در زیر شرح داده شده است:

اگر روزهای کاری کارگر به یک سال نرسیده باشد کارفرما می‌بایست مطابق روزهایی که کار کرده است به او عیدی بپردازد.

حداکثر عیدی معادل دستمزد نود روز کارگر تعیین شده است اما اگر کارگاهی بخواهد مبلغ بیشتری را به عنوان عیدی پرداخت کند هیچ اشکالی ندارد.

سوالات متدوال

مبلغ عیدی کارگران بر چه اساسی تعیین می‌شود ؟

مبلغ عیدی کارگران بر اساس دستمزد شصت روز کار و یا دستمزد نود روز کار کارگر تعیین خواهد گردید.

فرمول محاسبه مبلغ عیدی چیست ؟

باید دستمزد روزانه را ضرب در شصت یا نود نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عیدی کارگران در سال 99، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عیدی کارگران در سال 99 پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

 عیدی کارگران در سال ۹۹

مبلغ عیدی کارگر در سال ۹۹

فرمول محاسبه عیدی کارگران 

حداقل و حداکثر عیدی کارگران 





:: برچسب‌ها: عیدی کارگران در سال 99 | مبلغ عیدی کارگر در سال ۹۹ – فرمول محاسبه – حداقل و حداکثر ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: