نوشته شده توسط : vakiel

همه افراد دارای اموالی هستند که در تصرفشان قرار دارد و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اموال افراد به دو دسته منقول و غیر منقول منقسم می‌گردند. در ادامه قصد داریم در مورد اموال غیر منقول توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : اموال غیر منقول

 

اموال غیر منقول به چه اموالی گفته می‌شود‌‌ ؟

اموال غیر ‌‌منقو‌ل به اموالی گویند که نمی‌توان آن را حمل کرد و از جایی به جایی دیگر برد زیرا این جابه‌جایی به مال آسیب وارد می‌کند و باعث خسارت آن می‌گردد.

انواع مال غیر منقول کدامند‌‌ ؟

اموال غیر ‌‌منقو‌ل انواع و اقسام مختلفی دارند که همگی غیر قابل نقل و انتقال می‌باشند. انواع مال‌های غیر ‌‌منقو‌ل به شرح زیر می‌باشند:

  • مال‌هایی که به صورت طبیعی امکان نقل و انتقال آن‌ها وجود ندارد مانند زمین یا معادن که نمی‌توان آن‌ها را به جای دیگر منتقل کرد.
  • مال‌هایی که انسان باعث می‌شود به مال غیر ‌‌منقو‌ل مبدل شوند.‌ برای مثال پنجره با درب خانه تا زمانی که نصب نشده‌اند قابل نقل و انتقال هستند اما به محض اینکه در خانه نصب شوند جزو اموال غیر ‌‌منقو‌ل به حساب می‌آیند و این‌ به این دلیل است که‌ نقل و انتقال آن‌ها باعث آسیب رسیدن به مال می‌شود.
  • دسته بعدی میوه‌ها هستند، میوه‌ها تا زمانی که بر روی درخت درخت قرار دارند جزو اموال غیر ‌‌منقو‌ل به حساب می‌آیند زیرا هرگز نمی‌توان آن‌ها را جا به جا‌ کرد اما‌ اگر چیده شوند جزو اموال ‌‌منقو‌ل به حساب خواهند آمد.
  • تمام حیوانات و وسایلی که کشاورزان برای زراعت از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز در اموال غیر ‌‌منقو‌ل قرار می‌گیرند. برای مثال تراکتور، گاو میش، بیل، بذر و… نیز جزو مال‌های غیر‌‌منقو‌ل هستند زیرا امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد.

سوالات متدوال

اموال غیر ‌‌منقو‌ل چه اموالی هستند‌‌ ؟

اموالی که قابل نقل و انتقال نیستند.

میوه‌هایی که چیده نشده‌اند جزو اموال غیر ‌‌منقو‌ل به حساب می‌آیند‌‌ ؟

بله.

پنجره‌‌ای که در خانه نصب است مال ‌‌منقو‌ل می‌باشد‌‌ ؟

خیر مال غیر ‌‌منقو‌ل است زیرا نقل و‌ انتقال به مال ‌آسیب می‌رساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اموال غیر منقول، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اموال غیر منقول پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : اموال غیر منقول





:: برچسب‌ها: اموال غیر منقول ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: