هزینه ترکیدن لوله ساختمان
نوشته شده توسط : vakiel

لوله کشی ساختمان توسط افراد ماهر انجام می‌گیرد و هر واحد دارای لوله‌های به خصوص خود می‌باشد. در ساختمان بعضی از لوله به صورت مشترک توسط ساکنین ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در بعضی اوقات ممکن است لوله‌های ساختمان به هر دلیلی بترکند و آسیب ببیند که در اینجا سوال می‌شود که هزینه تعمیر لوله ترکیده به عهده کیست که در ادامه توضیحات کامل‌‌‌تری را در خصوص هزینه ترکیدن لوله ساختمان خدمتتان ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : هزینه ترکیدن لوله ساختمان | جبران خسارت – مسئولیت پرداخت هزینه

پرداخت هزینه تعمیر لوله‌های ترکیده مشترک ساختمان

همانطور که در بالا گفته شد بعضی از لوله‌ها در ساختمان مشترک هستند و همه ساکنین از آن‌ها استفاده می‌کنند. چنانچه این لوله‌ها دچار ترکیدگی شوند می‌بایست در اسرع وقت تعمیر شوند. اگر این لوله‌ها به صورت طبیعی دچار ترکیدگی شده باشند می‌بایست تمام ساکنین هزینه تعمیر لوله را با هم پرداخت کنند اما اگر ترکیدن لوله به علت سهل انگاری یکی از ساکنین اتفاق افتاده باشد آن فرد موظف است که با هزینه خود لوله را تعمیر کند.

پرداخت هزینه ترکیدن لوله اختصاصی

چنانچه لوله‌های اختصاصی یک واحد بترکند تنها همان واحد موظف می‌گردد که لوله را تعمیر کند و از دیگر ساکنین ساختمان برای آن لوله هزینه‌‌ای دریافت نمی‌شود. از آنجایی که طبق نظر قانون هزینه تعمیرات خانه به عهده صاحب خانه است هزینه ترکیدن لوله به صورت طبیعی نیز به عهده او خواهد بود. اما اگر مستاجر سهل انگاری کند و سهل انگاری او باعث شود که لوله بترکد می‌بایست تمام هزینه تعمیر آن را بپردازد.

نکته: چنانچه هزینه تعمیر لوله ترکیده به عهده مالک‌ باشد ولی مستاجر بدون اطلاع او لوله را تعمیر کند و سپس هزینه را از او طلب نماید صاحب ملک می‌تواند ادعا کند که این کار بدون اطلاع و رضایت او انجام شده است و از پرداخت هزینه خودداری کند. پس قبل از پرداخت چنین هزینه‌‌ای بهتر است حتما به صاحب ملک اطلاع دهید.

چه کسی باید هزینه ناشی از ترکیدن لوله در ساختمان را بپردازد ؟

بعضی اوقات ترکیدگی لوله تنها به خراب شدن آن‌ ختم نمی‌شود و باعث ایجاد خسارت به واحد‌های دیگر نیز می‌شود. برای مثال لوله آب دچار ترکیدگی می‌شود و نشتی لوله باعث می‌شود که به دیوار واحد‌های دیگر نیز نم برسد و واحد‌های دیگر نیز خسارت ببینند. پرداخت این خسارت با توجه به موارد زیر به عهده ساکنین می‌باشد:

خسارت عمدی

اگر ترکیدگی لوله به صورت عمدی و از روی سهل انگاری یکی از ساکنین ‌ساختمان اتفاق بیفتد و به واحد‌های دیگر خسارت بزند ساکن‌ واحد خطاکار موظف است که هم لوله را با هزینه خود تعمیر کند و هم خسارات ناشی از ترکیدگی آن‌ را بپردازد.

خسارت غیر عمدی

اگر لوله به صورت طبیعی و غیر عمدی بترکد و به واحد‌های دیگر خسارت وارد کند هزینه تعمیر لوله و جبران خسارت به عهده تمام ساکنین ساختمان می‌باشد. برای مثال اگر هزینه‌ تعمیر لوله و خسارات به بار آمده دویست هزار تومان باشد و ساختمان پنج واحد داشته باشد می‌بایست هر واحد چهل هزار تومان پرداخت نماید. در این موارد مدیر ساختمان می‌تواند این هزینه‌ها را از شارژ ساختمان که توسط ساکنین پرداخت می‌شود کسر کند و با آن مبلغ هزینه تعمیر و جبران خسارت لوله ترکیده را بپردازد.

سوالات متدوال

پرداخت هزینه تعمیر لوله‌های ترکیده مشترک ساختمان به عهده چه کسی است ؟

به عهده تمام ساکنین آن ساختمان خواهد بود.

هزینه تعمیر لوله ترکیده اختصاصی یک واحد به عهده مستاجر است یا موجر ؟

در صورتی که لوله به صورت طبیعی ترکیده باشد صاحب ملک می‌بایست آن را تعمیر کند اما اگر از روی سهل انگار مستاجر چنین اتفاقی بیفتد پرداخت هزینه تعمیر نیز به عهده مستاجر است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ترکیدن لوله ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون هزینه ترکیدن لوله ساختمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : هزینه ترکیدن لوله ساختمان | جبران خسارت – مسئولیت پرداخت هزینه

 





:: برچسب‌ها: هزینه ترکیدن لوله ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: