هزینه های ساختمان
نوشته شده توسط : vakiel

هر ساختمان دارای یک‌‌‌‌‌‌‌ مدیر ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که ساکنین ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به او پرداخت نمایند. هر کدام از ساکنین با توجه به امکانات و مساحت واحد خود ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نمایند. در ادامه قصد داریم در مورد عدم پرداخت هزینه های ساختمان توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

منبع : هزینه های ساختمان

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

پرداخت هزینه های ساختمان به عهده چه کسی است‌‌‌‌‌‌ ؟

پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان به عهده مستاجر و یا مالک آن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد. معمولا مالک ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان مانند تعمیرات، تغییر دکوراسیون و… را پرداخت نماید و مستاجر نیز ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌‌‌های شارژ ساختمان و قبوض آب، برق، گاز و… را پرداخت نماید.

عدم پرداخت هزینه های ساختمان

در برخی موارد نیز دیده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که ساکنین ساختمان نسبت به پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های آن بی توجه‌‌‌‌‌‌‌اند و هیچ هزینه‌‌‌‌‌‌‌ای پرداخت ‌‌‌‌‌‌نمی‌کنند که در این‌صورت راه حل‌‌‌‌‌‌‌های قانونی بسیار زیادی وجود دارد.

عدم پرداخت هزینه‌های ساختمان توسط مالک

چنانچه مالک از پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان خودداری کند مستاجر ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند به جای پرداخت اجاره بها به او این مبلغ را به مدیریت ساختمان پرداخت کند و با این کار هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را تامین کند.

عدم پرداخت هزینه‌های ساختمان توسط مستاجر

چنانچه مستاجر از پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان خودداری کند صاحب ملک ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند از ودیعه (پول پیش) او این هزینه‌‌‌‌‌‌‌ها را پرداخت نماید. برای مثال اگر صاحب ملک هزینه قبوض برق، آب و… خود را پرداخت نکند مالک ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند با کسر مبلغ ودیعه این قبوض را پرداخت کند.

اگر مستاجر و مالک هردو از پرداخت هزینه های ساختمان خودداری کنند تکلیف چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

چنانچه مستاجر و مالک هردو از پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان‌ خودداری نمایند مدیر می‌تواند با انجام اقداماتی آن‌ها را وادار کند که هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به طور کامل پرداخت کنند. مدیر این اختیار را دارد که در صورت عدم پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان توسط مستاجر و مالک آن‌ها را از دریافت خدمات ساختمان مانند آب، برق، شوفاژ، گاز و… محروم نماید تا مجبور شوند هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به او بپردازند.

نکته بسیار مهم: در برخی موارد ممکن است که مدیر ساختمان امکان محروم نمودن واحدی را که هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نکرده است نداشته باشد و نتواند که انشعابات او را قطع کند، در این صورت مدیر ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند با مراجعه به دادگاه خواهان‌‌‌‌‌‌‌ مطالبه هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان شود. در این صورت دادگاه به سرعت به موضوع رسیدگی کرده و با قطع انشعابات و امکانات آن واحد صاحب یا مستاجر را وادار به پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان خواهد کرد و حتی ممکن است آن‌‌‌‌‌‌‌ها را جریمه کند.

سوالات متدوال

هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان شامل چه مواردی ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند‌‌‌‌‌‌ ؟

شامل قبوض آب، برق، گاز و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های تعمیر، باغبان، سرایدار و…‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شوند.

اگر یکی از ساکنین هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نکند ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان انشعابات او را قطع کرد‌‌‌‌‌‌ ؟

بله مدیر ساختمان اجازه انجام این کار را خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌های ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون هزینه‌های ساختمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : هزینه های ساختمان





:: برچسب‌ها: هزینه های ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: