ساخت در روستا
نوشته شده توسط : vakiel

ساخت ساز در روستا یک‌ عامل ایجاد کننده اشتغال برای افراد ‌‌می‌باشد که علاوه بر ایجاد شغل باعث ‌‌می‌شود روستا‌‌‌ها آبادتر شوند و ساختمان‌‌‌های جدیدی در آن‌‌‌ها ساخته شود. امروزه ساخت و ساز در روستا‌‌‌ها با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است و بسیار بیشتر از قبل ‌‌می‌باشد. در ادامه قصد داریم در مورد قوانین ساخت و ساز در ‌‌رو‌ستا توضیحات مفیدی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : ساخت در روستا

 

ساخت و ساز در روستا

همانطور که در بالا گفته شد امروزه ساخت و ساز در ‌‌رو‌ستا‌‌‌ها بسیار بیشتر شده است و هر چقدر که ساخت و ساز بیشتر شود امکانات ‌‌رو‌ستا نیز بیشتر خواهد شد. طی سال‌‌‌های اخیر ‌‌رو‌ستا‌‌‌های کشور بسیار آبادتر از سال‌‌‌های پیش شده‌اند و این‌ به این دلیل است که ساخت ساز با سرعت بیشتری در ‌‌رو‌ستاها در حال انجام است.

قوانین‌ ساخت و ساز در روستا‌‌‌ها

با وجود اینکه ساخت و ساز در ‌‌رو‌ستا باعث آباد‌‌‌‌‌تر شدن آن ‌‌می‌شود اما ساخت و ساز نیز قوانین خاص خود را دارد که‌‌‌ می‌بایست حتما آن‌‌‌ها را رعایت کرد. در ادامه قوانین‌ ساخت و ساز در ‌‌رو‌ستا را شرح داده‌‌‌‌ایم:

  • در هر ‌‌رو‌ستا دهیاری بخشی را به ساخت و ساز اختصاص داده است که ‌‌می‌بایست‌ ساخت و ساز‌‌‌ها فقط در آن قسمت صورت بگیرد. برای مثال افراد ‌‌نمی‌توانند در مزارع کشاورزی ساختمان بسازند و این کار جرم محسوب ‌‌می‌شود اما‌ در مناطقی که دهیاری برای ساخت و ساز معین کرده است ساخت ساختمان مجاز می‌باشد.
  • تما‌‌می‌ ساکنین ‌‌رو‌ستا ‌‌می‌بایست قبل از شروع به ساخت و ساز ابتدا پروانه ساخت را از دهیاری دریافت کنند تا مجاز به ساخت آپارتمان یا… باشند.
  • یکی از قوانین مهم ساخت و ساز در ‌‌رو‌ستا این است که اعضای شورای ‌‌رو‌ستا و همچنین دهیاری موظف هستند که جلوی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را بگیرند و اگر سازنده‌‌‌‌ای در حال ساخت خانه و آپارتمان بدون دارا بودن پروانه ساخت بود ‌‌می‌بایست فعالیت او را متوقف کنند و او را راهنمایی کنند تا بتواند پروانه ساخت را دریافت نماید.
  • در پایان ساخت و ساز ‌‌می‌بایست اداره ثبت اسناد بررسی کند که ملک ساخته شده دارای تخلف نیست و سپس برای آن سند تنظیم نماید.

سوالات متدوال

قبل از شروع ساخت و ساز در ‌‌رو‌ستا ‌‌می‌بایست چه چیزی دریافت کرد ؟

قبل از شروع ساخت و ساز باید حتما پروانه ساخت دریافت نمود.

پروانه ساخت در ‌‌رو‌ستا از کجا دریافت ‌‌می‌شود ؟

پروانه ساخت در ‌‌رو‌ستا از دهیاری دریافت ‌‌می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین ساخت و ساز در روستا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قوانین ساخت و ساز در روستا پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : ساخت در روستا





:: برچسب‌ها: ساخت در روستا ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: