سند تک برگ چیست
نوشته شده توسط : vakiel

امروزه ملک و املاک هر فرد با ارزش‌‌‌‌‌‌ترین و معتبر‌‌‌‌‌‌ترین دارایی‌‌‌‌های او به حساب ‌‌‌می‌آیند. امروزه اکثر املاک دارای سند ‌‌‌می‌باشند و در سند مشخصات آن‌‌‌‌ها قید شده است. سند املاک به دو صورت قدیمی و جدید موجود ‌‌‌می‌باشد که سند‌‌‌‌های قدیمی قبل از سند‌‌‌‌های جدید صادر شده‌‌‌‌‌‌‌اند. در ادامه قصد داریم در مورد سند تک برگی توضیحات مفیدی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : سند تک برگ چیست

 

سند تک برگی چیست و ویژگی‌‌‌‌های آن

امروزه ‌‌‌می‌بایست سند‌‌‌‌های قدیمی ملک و املاک‌ خود را به سند‌‌‌‌های جدید با ویژگی‌‌‌‌های بهتر تبدیل کرد و در واقع سند‌‌‌‌های قبلی را با سند جدید تعویض نمود که به این سند‌‌‌‌های جدید سند تک ‌‌‌بر‌گی گفته ‌‌‌می‌شود.

البته دریافت سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی به صورت قانونی اجباری نیست و هنوز الزامی در مورد آن وجود ندارد اما توصیه ‌‌‌می‌شود که قبل از الزامی شدن آن برای تعویض سند‌‌‌‌های قدیمی به سند‌ تک ‌‌‌بر‌گی اقدام نمایید. سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی دارای ویژگی‌‌‌‌های منحصر به فردی ‌‌‌می‌باشند که باعث شده‌‌‌‌‌‌‌اند اکثر افراد سند‌‌‌‌های قدیمی خود را به سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی تبدیل کنند.‌‌‌ ویژگی‌‌‌‌های سند تک ‌‌‌بر‌گی به شرح زیر ‌‌‌می‌باشند:

  • سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی مانند سند‌‌‌‌های قدیمی دستی چاپ ‌‌‌نمی‌شوند و روش چاپ و تولید آن‌‌‌‌ها کاملا مکانیزه است. چاپ مکانیزه این سند‌‌‌‌ها باعث شده است که بد خطی در سند وجود نداشته باشد و بتوان به راحتی مشخصات واقعی ملک را در سند خواند و همچنین دیگر مشکلاتی مثل ابهام در متراژ و… به وجود نخواهد آمد.
  • سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی را ‌‌‌نمی‌توان به راحتی جعل نمود و تقریبا جعل اینگونه اسناد غیر ممکن است.
  • سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی برای یک نفر صادر ‌‌‌می‌شوند‌‌‌ و دیگر دست به دست ‌‌‌نمی‌چرخند و فرسوده ‌‌‌نمی‌شوند.
  • در صورتی که مشکلی برای ملک به وجود بیاید اداره ثبت اسناد بهتر و راحت‌‌‌‌‌‌تر به این اسناد دسترسی پیدا ‌‌‌می‌کند.

مدت زمان صدور سند تک برگی

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن مالکین به وجود بیاید این است که سند تک ‌‌‌‌بر‌‌گی در چه مدت زمانی صادر ‌‌‌می‌شود؟ که در این باره باید بگوییم سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی که برای خود شخص مالک تنظیم ‌‌‌می‌شود تا مدت پنجاه روز از طریق اداره پست به دست او ‌‌‌می‌رسند اما سند‌‌‌‌هایی که برای تعلق ملک به دیگری صادر ‌‌‌می‌شوند به زمانی حدود بیست روز احتیاج دارند تا صادر گردند.

سوالات متدوال

آیا دریافت سند تک برگی الزامی است ؟

خیر الزامی در این‌ مورد وجود ندارد اما بهتر است که برای دریافت آن اقدام کرد.

سند‌‌‌‌های تک ‌‌‌بر‌گی قابل جعل هستند ؟

خیر جعل این نوع سند تقریبا غیر ممکن است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سند تک بر‌گ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سند تک بر‌گ پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : سند تک برگ چیست





:: برچسب‌ها: سند تک برگ چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: