مقدار وصیت اموال
نوشته شده توسط : vakiel

هرگاه فردی فوت می‌کند طبق قانون هر اموالی که از او باقی مانده باشد به ورثه‌اش تعلق خواهد داشت و به عنوان ارث به آن‌ها پرداخت خواهد شد. اما در برخی موارد دیده شده است که افراد وصیت می‌کنند که مقدار مشخصی از اموالشان پس از مرگ به یکی از فرزندانشان برسد که در ادامه در این مورد توضیحات مختصری را بیان نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : مقدار وصیت اموال

 

 

 

 

وصیت اموال و مقدار مجاز برای وصیت

طبق قانون افراد می‌توانند قبل از مرگ‌ وصیت کنند که پس از مرگشان بخشی از اموال آن‌ها به یکی از فرزندانشان که توسط خودشان انتخاب شده است برسد. طبق قانون هر فرد می‌تواند یک‌ سوم اموال خود را پیش از مرگ وصیت کند.

برای مثال اگر سرمایه او صد و پنجاه میلیون تومان باشد او می‌تواند پنجاه میلیون تومان را وصیت کند و طبق وصیت او وارث موظف هستند که پس از فوتش یک سوم را به همان فرزند پرداخت کنند.

وصیت اموال بیش از یک سوم

چنانچه فردی وصیت کند که بیش از یک سوم‌ و یا تمام اموالش پس از مرگ ‌به یکی از ورثه او تعلق یابد طبق قانون اگر دیگر وارثین ‌با این امر موافق نباشند این کار انجام نمی‌گیرد و تنها یک سوم اموالش به فردی که انتخاب کرده است خواهد رسید.

اگر بعضی از وارثین با این وصیت که بیش از یک سوم اموال متوفاست موافق باشند و برخی نیز مخالف، در این صورت از میزان سهم الارث وارثین موافق کسر می‌شود و افراد مخالف نیز می‌توانند رضایت ندهند که در این صورت مالی از سهم ایشان کم نمی‌شود.

نکته مهم: فرزندی که یک سوم ‌اموال برای او وصیت شده است می‌تواند علاوه بر یک سوم اموال میزان ارث قانونی خود را نیز دریافت کند.

وصیت اموال تا مقدار یک سوم یا بیش از آن در چه صورتی اجرا می‌شود ؟

وصیت اموال تا یک سوم‌ یا بیش از یک سوم در صورتی اجرا می‌شود که هزینه‌های کفن و دفن و تمام بدهی‌های فرد متوفی پرداخت شده باشد و سپس این وصیت نیز بنا بر نظر موافق یا مخالف وراث دیگر اجرا خواهد گردید.

سوالات متدوال

اگر وصیت شود که کل اموال به یکی از فرزندان تعلق گیرد اما فرزندان دیگر رضایت ندهند تکلیف چیست ؟

در این صورت تنها یک سوم اموال به فرزند انتخاب شده تعلق خواهد گرفت.

میزان وصیت اموال به ط‌ور قانونی چقدر است ؟

میزان وصیت اموال به صورت قانونی یک سوم می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مقد‌ار وصیت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مقد‌ار وصیت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : مقدار وصیت اموال

 





:: برچسب‌ها: مقدار وصیت اموال ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: