وصایت چیست
نوشته شده توسط : vakiel

مرگ یک‌ حادثه طبیعی به حساب ‌‌‌می‌آید که به زندگی انسان‌ها پایان‌‌‌‌ می‌دهد. معمولا افراد نگران هستند که پس از مرگشان چه کسی از فرزندانشان مراقبت ‌‌‌می‌نماید و… که قانون در رابطه با همین موضوع وصایت را مطرح نموده است. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در رابطه با وصایت خدمتتان عرض خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : وصایت چیست

 

وصایت چیست‌‌ ؟

پدر یا جد پدری ‌‌‌می‌توانند طی اقدا‌‌‌می فردی را پیش از مرگ خود انتخاب کنند و از او بخواهند که پس‌‌‌ از مرگشان از فرزندان آن‌ها به خوبی مراقبت نماید و اموال آن‌‌‌‌ها را نیز اداره کند که به این عمل وصایت گفته ‌‌‌می‌شود. شخص انتخاب شده وصی نام خواهد داشت و طبق قانون وصی نیز ‌‌‌می‌تواند جانشینی برای خود برگزیند و فرد دیگری را به عنوان وصی معرفی کند البته این در صورتی است که خود وصی فوت کند و برای این کار باید پدر یا جد پدری به او اجازه داده باشند.

تفاوت وصی با قیم

همانطور که ‌‌‌می‌دانید قیم کسی است که بعد از فوت پدر و جد پدری فرزند از او مراقبت ‌‌‌می‌کند و اموال او را نیز اداره ‌‌‌می‌کند. با وجود اینکه وظایف قیم و وصی بسیار به هم شباهت دارند اما باز هم این دو دارای تفاوت‌‌‌‌هایی هستند که در زیر بیان نموده‌‌ایم:

  • وصی توسط پدر یا جد پدری انتخاب ‌‌‌می‌شود اما قیم در صورت نبودن پدر و جد پدری توسط دادگاه انتخاب ‌‌‌می‌شود.
  • میزان اختیارات وصی بسیار بیشتر از قیم است و حد اختیارات او را نیز پدر و جد پدری معین ‌‌‌می‌کنند اما قیم اختیارات کمتری دارد و میزان اختیارات او توسط قانون معین ‌‌‌می‌شوند.

سوالات متدوال

وصی به چه کسی گفته ‌‌‌می‌شود‌‌ ؟

وصی به کسی گفته ‌‌‌می‌شود که پدر یا جد پدری از او خواسته‌اند که بعد از مرگشان از فرزندان آن‌ها مراقبت کند.

وصی اداره اموال فرزند را نیز به عهده دارد‌‌ ؟

بله او ‌‌‌می‌بایست اموال فرزند را به خوبی اداره کند و به اموال او آسیبی وارد نکند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وصایت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون وصایت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع : وصایت چیست





:: برچسب‌ها: وصایت چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: