نوشته شده توسط : vakiel

جعل اسناد هویتی افراد دیگر از جمله مواردی است که طبق قانون جرم محسوب شده و مجازات‌های متفاوتی را در پی خواهد داشت. شناسنامه یکی از اسنادی است که ممکن است توسط افراد متقلب جعل شود. در ادامه قصد داریم در مورد جعل شناسنامه توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : جعل شناسنامه

 

 

آیا امکان جعل شناسنامه وجود دارد ؟

این سوال که آیا امکان جعل شنا‌سنا‌مه ما ‌وجود دارد؟ ممکن است در ذهن هر فردی پیش بیاید که در این باره باید بگوییم بله متاسفانه برخی افراد متقلب امروزه با دریافت هزینه‌های بسیار زیاد اقدام به جعل شنا‌سنا‌مه افراد می‌کنند و با این کار مرتکب جرم می‌شوند.

جعل شنا‌سنا‌مه یک جرم کاملا عمدی محسوب می‌شود زیرا از نظر قانون فردی که شنا‌سنا‌مه را جعل می‌کند هیچ هدفی جز تقلب و سوء استفاده ندارد و مجرم محسوب خواهد شد.

مجازات جعل شنا‌سنا‌مه توسط افراد دولتی

افراد دولتی به دلیل اینکه با روش تولید شنا‌سنا‌مه آشنایی بیشتری دارند بهتر می‌توانند آن را جعل کنند و همین باعث شده است که قانونگذاران برای افراد دولتی که این کار را انجام بدهند مجازات سنگین‌تری در نظر بگیرند.

مجازات جعل شناسنامه برای ماموران دولت یک الی پنج سال زندان و جریمه نقدی از ششصد هزار تومان تا سه میلیون تومان خواهد بود. بدیهی است که اگر به واسطه وقوع جرم خسارتی به کسی برسد مامور دولت ملزم به جبران آن خواهد بود.

مجازات جعل شناسنامه توسط افراد عادی

مجازات جرم جعل شنا‌سنا‌مه برای افراد عادی کمی سبک‌تر از مامورین دولت می‌باشد. اگر یک فرد عادی اقدام به جعل شنا‌سنا‌مه کند دادگاه او را به شش ماه تا سه سال زندان یا پرداخت جریمه نقدی از سیصد هزار تومان تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان محکوم می‌نماید.

مجازات استفاده از شناسنامه جعلی

همانطور که جعل شنا‌سنا‌مه جرم است استفاده از شنا‌سنا‌مه جعلی نیز جرم محسوب می‌شود و چنانچه فردی بداند که شنا‌سنا‌مه‌‌ای جعلی است اما بازهم از آن استفاده کند طبق قانون مجازات می‌شود.

مجازات چنین فردی شش ماه الی سه سال زندان و پرداخت سیصد هزار تومان تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان است.

سوالات متدوال

آیا جعل شنا‌سنا‌مه جرم محسوب می‌شود ؟

بله جرم محسوب شده و مجازات‌هایی را در پی خواهد داشت.

مجازات حبس افرادی که از شنا‌سنا‌مه جعلی استفاده می‌کنند چقدر است ؟

مجازات حبس این افراد از شش ماه تا سه سال خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جعل شنا‌سنامه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون جعل شنا‌سنامه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : جعل شناسنامه

 





:: برچسب‌ها: جعل شناسنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: