نوشته شده توسط : vakiel

ساختمان‌‌های چند طبقه امروزه بسیار بیشتر دیده ‌می‌شوند و به علت جمعیت زیاد اکثر افراد آپارتمان نشین هستند. اما برای اداره و مدیریت ساختمان نیاز به تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیات‌‌ مدیره ‌می‌باشد تا ساکنین با آرامش بیشتری زندگی کنند و همه آن‌ها نسبت به قوانین ساختمان متعهد باشند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : مجمع عمومی ساختمان

 

مجمع عمو‌می‌ چیست‌‌ ؟

مجمع ‌‌عمو‌می به جمعی از مالکین ساختمان گفته ‌می‌شود که دور هم جمع شده و برای مصلحت ساختمان تصمیماتی ‌می‌گیرند. چنانچه تعداد مالکین ساکن در ساختمان از سه نفر بیشتر شود مجمع ‌‌عمو‌می میان ‌آن‌ها تشکیل خواهد شد و آن‌ها ‌می‌توانند برای ساختمان تصمیماتی بگیرند و انجام آن‌‌ها را به عهده مدیریت ساختمان بگذارند.

توجه داشته باشید که برای تشکیل مجمع ‌‌عمو‌می ساختمان باید تعداد مالکین بیش از سه نفر باشد و اگر مالکین تنها سه نفر باشند نیز مجمع ‌‌عمو‌می میان آن‌‌ها تشکیل نخواهد شد.

انواع مجمع عمومی ساختمان

تشکیل مجمع ‌‌عمو‌می ساختمان نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به شرایط ساختمان تشکیل ‌می‌شوند. در زیر انواع مجمع ‌‌عمو‌می ساختمان را نام برده‌ایم:

مجمع عمومی عادی

مجمع ‌‌عمو‌می که سر گروه انواع مجمع ‌‌عمو‌می ساختمان به حساب ‌می‌آید شامل سه مورد زیر ‌می‌باشد.

  • مجمع ‌‌عمو‌می عادی نخستین:

در مجمع ‌‌عمو‌می عادی نخسین تصمیماتی مبنی بر انتخاب مدیر ساختمان، انتخاب خزانه دار، انتخاب مدیر مجمع و‌… اتخاذ ‌می‌شود.

  • مجمع ‌‌عمو‌می عادی سالانه:

مجمع ‌‌عمو‌می سالانه در سال یکبار تشکیل ‌می‌شود و در این نوع مجمع موضوعاتی مانند انتخاب مدیر جدید برای ساختمان، هزینه تعمیرات ساختمان، تصویب پرداخت وجه به مدیریت ساختمان و… مورد بحث قرار ‌می‌گیرند.

  • مجمع ‌‌عمو‌می فوق العاده:

مجمع ‌‌عمو‌می فوق العاده برای زمان خاصی تشکیل نمی‌شود و مالکین ‌می‌توانند هرگاه که بخواهند این مجمع را تشکیل دهند.‌‌ در مجمع ‌‌عمو‌می‌ فوق العاده معمولا در مورد مدیریت ساختمان تصمیماتی گرفته ‌می‌شود. برای مثال در این نوع مجمع مدت زمان مدیریت ساختمان تجدید ‌می‌شود و یا مدیر ساختمان عزل ‌می‌شود.

سوالات متدوال

مجمع عمومی عادی به چند نوع تقسیم ‌می‌شود‌‌ ؟

نخستین، سالانه، فوق العاده.

در مجمع عمومی فوق العاده در مورد چه چیزی تصمیم ‌می‌گیرند‌‌ ؟

در مورد عزل مدیر یا تجدید مدت زمان مدیریت او.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجمع عمو‌می ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجمع عمو‌می ساختمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : مجمع عمومی ساختمان





:: برچسب‌ها: مجمع عمومی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: