اعتبار کپی سند رسمی
نوشته شده توسط : vakiel

از دیرباز تا کنون مردم برای اثبات مالکیت خود سند تنظیم می‌کردند. این اسناد در قدیم فقط یک نسخه اصلی داشت که مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما به مرور زمان اشخاص از سندی که داشتند رونوشت و کپی تهیه کردند تا در صورتی که سند اصلی در دسترس نبود بتوانند از آن استفاده کنند. ولی میزان اعتبار کپی سند رسمی چقدر است؟ این سوالی است که در این مطلب سعی در پاسخ دادن به آن داریم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : اعتبار کپی سند رسمی

 

 

 

کپی سند و انواع آن

سند به معنای نوشته‌‌ای است جهت اثبات مالکیت فرد بر مالی. کپی سند به معنای این است که از روی سند اصلی یک نسخه‌‌ دیگر تهیه کنند مانند همان نسخه‌‌ اصلی بدون اینکه در آن تغییری ایجاد شود. اسناد دو نوع هستند:

  1. سند رسمی: اسنادی که از سوی مامور رسمی دارای صلاحیت برای نگارش و تهیه سند مربوطه، با رعایت تمام قوانین نوشته می‌شوند اسناد رسمی گویند.
  2. اسناد عادی: در مقابل سند رسمی سند عادی وجود دارد. هر سندی که یکی از شرایط بالا را نداشته باشد و در واقع به وسیله‌‌ اشخاص عادی تهیه شده باشد نه مامور رسمی سند عادی است.

اعتبار کپی سند رسمی

معتبر بودن سند رسمی مورد پذیرش عموم و مراجع قضایی است و کپی که از روی این سند گرفته می‌شود هم در صورت وجود شرایط قانونی معتبر خواهد بود. بر اساس ماده‌‌ 74 قانون ثبت اسناد کپی در صورتی که با ثبت دفتر یکسان باشند به معنای اصل بودن است و همان ارزش سند اصلی را دارد. در صورتی که شخص به هر دلیلی دسترسی به سند اصلی نداشته باشد می‌تواند کپی آن را برابر با اصل کند و از کپی سند استفاده نماید.

شرایط اعتبار سند رسمی

قانون برای کپی سند رسمی نیز اعتبار قائل است ولی به شرط اینکه شخص به دفتر ثبت مراجعه نماید و از آن یک گواهی برابر اصل بگیرد. این کار فقط باید توسط دفتر ثبت انجام شود و گواهی دادگاه یا بخشداری برای کپی سند به منزله‌‌ برابر اصل کردن نیست.

در صورتی که مفاد سند کپی گرفته شده مطابق با آنچه که در دفتر ثبت شده باشد به فرد گواهی داده می‌شود که در آن قید شده است کپی برابر با اصل است.

سوالات متداول

آیا کپی سند رسمی اعتبار دارد ؟

بله، در صورتی که مراحل قانونی آن انجام شود این کپی سند معتبر است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

اعتبا‌ر کپی سند رسمی چه میزان است ؟

اگر کپی سند برابر اصل شود دارای همان اعتبا‌ر سند رسمی است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چه مرجعی باید کپی سند را تایید کند ؟

فقط دفتر ثبت می‌تواند گواهی کند کپی برابر با سند است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد اعتبار کپی سند رسمی می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعتبار کپی سند رسمی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اعتبار کپی سند رسمی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

 

منبع : اعتبار کپی سند رسمی





:: برچسب‌ها: اعتبار کپی سند رسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: