نوشته شده توسط : vakiel

انجام امور حقوقی پیچیده و زمان بر است که می‌تواند علاوه بر صرف وقت زیاد باعث هزینه‌ها‌یی نیز بشود. افراد برای اینکه بتوانند امور حقوقی و قضایی خود را به انجام برسانند در درجه اول به مراکز قضایی مثل دادگاه‌ها‌ و دادسراها رجوع می‌کنند. اما در سال‌ها‌ی اخیر دستگاه قضا در اقدامی‌ هوشمندانه سامانه‌‌ای‌ را با نام سامانه ثنا طراحی نموده و از این پس همه افراد می‌توانند اکثر امور حقوقی خود را بدون رجوع به مراکز قضایی به انجام برسانند. یکی از اموری که در این سامانه قابل انجام است پیگیری پرونده قضایی با کد ملی می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد پیگیری پرونده قضایی با کد ملی توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 منبع : پیگیری پرونده قضایی

 

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی در سامانه ثنا

برای پیگیری پرونده قضایی با کد ملی در سامانه ثنا ابتدا فرد می‌بایست در سامانه ثنا ثبت نام کند. پس از ثبت نام در سامانه با انجام چند مرحله می‌توان پرونده قضایی را با استفاده از کد ملی پیگیری نمود. مراحل پیگیری پرونده قضایی با کد ملی به شرح زیر می‌باشند:

  • در مرحله اول فرد می‌بایست وارد سامانه ثنا شده و گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص را انتخاب کند. عکس
  • پس از انجام موارد بالا صفحه‌‌ای‌ برای فرد نمایش داده می‌شود که باید در آن کد ملی خود را به همراه رمز عبور دریافت شده از دفتر خدمات الکترونیک قضایی وارد کند. عکس
  • در مرحله سوم برای فرد یک رمز موقت ارسال می‌شود که می‌بایست آن را در سامانه وارد کند. عکس
  • چنانچه مراحل گفته شده در بالا به درستی انجام گیرد حساب کاربری فرد بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و سپس فرد می‌تواند با کلیک بر روی گزینه اطلاع رسانی مربوط به پرونده‌ها‌ی قضایی پرونده مورد نظر خود را پیگیری کند. عکس

کدام پرونده ها‌ با استفاده از کد ملی قابل پیگیری هستند ؟

همانطور که گفتیم با کمک کد ملی فرد می‌تواند پرونده قضایی خود را در سامانه ثنا پیگیر‌ی نماید. پیگیر‌ی پرونده با کد ملی مختص موارد خاصی نیست و معمولا می‌توان با این روش تمامی پرونده‌ها ‌را پیگیر‌ی کرد اما در این روش تنها پرونده‌ها‌یی در سامانه قابل پیگیری هستند که در آن‌ها‌ کد ملی فرد نیز ثبت گردیده باشد و در غیر این صورت قابل پیگیری نخواهند بود.

سامانه ثنا چیست ؟

سامانه ثنا یکی از سامانه‌ها‌ی معتبری است که توسط دستگاه قضایی ایران تاسیس گردیده و در حال خدمت رسانی به مردم می‌باشد. در این سامانه افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری و از راه دور امور حقوقی خود را مثل پیگیری پرونده قضایی با کد ملی، ثبت دادخواست و… به انجام برسانند. نام دیگر این سامانه عدل ایران می‌باشد. با کمک ‌این سامانه دیگر برای انجام بسیاری از امور نیازی به رجوع به مراکز قضایی نخواهد بود و این مهم‌‌‌‌‌تر‌ین مزیت سامانه ثنا می‌باشد.

سوالات متداول

سامانه ثنا توسط کدام دستگاه تاسیس گردید ؟

سامانه ثنا توسط دستگاه قضا تاسیس گردیده است.

اگر در پرو‌نده قضا‌یی کد ملی ذکر نشود نمی‌توان پرونده را با کد ملی پیگیری نمود ؟

خیر در این صورت امکانپذیر نخواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیگیری پرونده قضایی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیر‌ی پرونده قضایی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

 




:: برچسب‌ها: پیگیری پرونده قضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: