نوشته شده توسط : vakiel

عمر یک مدت زمان محدود است و میزان عمر هر فرد‌ با دیگری متفاوت خواهد بود. همه افراد سرانجام یک روز از دنیا می‌روند اما در برخی موارد ممکن است‌ فرد مفقودالاثر شود و هیچ نشانه‌ای از او وجود نداشته باشد. در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص صدور حکم موت فرضی خدمتتان ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

حکم موت فرضی به چه دلیلی صادر می‌شود‌‌ ؟

هرگاه فردی مفقودالاثر شود و هیچکس نداند که او زنده است یا مرده دادگاه می‌تواند حکم موت فرضی را صادر نماید. برای ‌صدو‌ر این ‌حکم می‌بایست حداقل سه سال از مفقودالاثر شدن فرد گذشته باشد و سه بار آگهی او منتشر شده باشد که اگر بازهم هیچ خبری از او نشد حکم موت فرضی صادر شود.

از آنجایی که فرد بعد از سه سال مفقودالاثری دیگر عموما زنده نیست حکم موت فرضی او توسط دادگاه صادر می‌شود تا بازماندگانش بتوانند از اموال به جا‌مانده از او استفاده نمایند و قوانین مربوط به او را نیز انجام دهند.

نمونه دادخواست صدور حکم موت فرضی

برای اینکه حکم موت فرضی فرد صادر شود می‌بایست خانواده او دادخواستی را مبنی بر ‌صدو‌ر این حکم به دادگاه ارائه کنند تا در صورت موافقت قاضی صادر گردد. نمونه دادخواست ‌صدو‌ر حکم موت فرضی به شرح زیر می‌باشد:

با سلام و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه

اینجانب با آقا یا خانم ….. نسبت … دارم و با توجه با گذشت مدت زمان … از مفقودالاثر شدن او به استحضارتان می‌رسانم که هنوز هیچ نشانه و خبری از این فرد … دریافت نشده است. فلذا از قاضی محترم دادگاه خواستار ‌صدو‌ر حکم موت فرضی آقا یا خانم … می‌باشم.

با تشکر

سوالات متدوال

چند سال پس از مفقودالاثری حکم موت فرضی صادر می‌شود‌‌ ؟

سه سال پس از مفقود شدن این ‌حکم صادر خواهد‌ گردید.

چه کسانی می‌توانند دادخواست ‌صدو‌ر حکم موت فرضی را به دادگاه ارائه کنند‌‌ ؟

خانواده و بستگان فرد می‌توانند دادخواست ‌صدو‌ر حکم موت فرضی را به دادگاه ارائه کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص صدور حکم موت فرضی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون صدور حکم موت فرضی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.




:: برچسب‌ها: صدور حکم موت فرضی ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: