استعلام پروانه با کد ملی
نوشته شده توسط : vakiel

استعلام پروانه کسب با کد ملی یکی از امکاناتی است که از طریق سامانه‌ایرانیان‌اصناف برای ارباب رجوع در نظر گرفته شده است. پروانه‌های منقضی شده، باطل‌شده و یا فراموش شده خود را به راحتی می‌توانید تنها با کد ملی استعلام کرده و از وضعیت آن مطلع شوید. برای انجام این کار مهارت کامپیوتری خاصی نیاز نیست، حتی با گوشی همراه خود می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید. در ادامه در مورد چگونگی انجام این کار صحبت کرده‌ایم. برای آشنایی با نحوه صدور جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان تجاری و وکلای کار با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

استعلام از پروانه کسب با کد ملی

گاهی ممکن است متقاضیان دریافت پروانه کسب نیاز به گرفتن استعلام از روند صدور پروانه کسب داشته باشند و یا ممکن است صاحبان پروانه برای آگاهی از وضعیت پروانه کسب، مدت زمان باقی مانده از اعتبار آن و همچنین دسترسی به جزئیات اطلاعات پروانه کسب نیاز به گرفتن استعلام از پروانه کسب داشته باشند. برای گرفتن استعلام از پروانه کسب ابتدا باید به سایت اینترنتی ایرانیان اصناف مراجعه نمود. نشانی این سایت عبارت از iranianasnaf.ir می‌باشد. با مراجعه به این سایت متقاضی می‌تواند به چند روش اقدام به دریافت استعلام از پروانه کسب نماید. جهت ورود به ایرانیان اصناف کلیک کنید.

یکی از روش‌های استعلام پروانه کسب به وسیله کد ملی است. همه ایرانیان به عنوان تبعه ایرانی یک کد مخصوص شناسایی هویتی با عنوان کد ملی دارند. از آن جایی که افراد معمولاً کدملی خود را به خاطر می‌سپارند استعلام از پروانه‌کسب با کدملی به نظر آسان‌ترین روش می‌باشد.

پس از ورود به سایت ایرانیان اصناف و انتخاب گزینه استعلام‌با کدملی صفحه‌ای در مقابل متقاضی باز می‌شود. در این صفحه متقاضی با تکمیل سایر اطلاعات و وارد کرد کد ملی خود می‌تواند استعلام پروانه کسب خود را مشاهده نماید. سایر اطلاعاتی که متقاضی باید در این صفحه تکمیل نماید شامل نوع شخص یعنی حقیقی یا حقوقی بودن شخص، ملیت یعنی ایرانی یا غیر ایرانی بودن است. همچنین وارد کردن صحیح کد امنیتی که در همان صفحه نمایش داده می‌شود الزامی است. جهت اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

تبعه خارجی چگونه می‌توانند با روش استعلام با کد ملی از پروانه کسب استعلام بگیرند ؟

همان‌طور که اشاره کردیم در صفحه سایت ایرانیان اصناف مربوط به استعلام‌از پروانه با کدملی یک گزینه با عنوان ملیت وجود دارد. گاهی ممکن است افرادی که تابعیت ایرانی ندارند با توجه به قوانین مانند سایر مردم ایران اقدام به دریافت پروانه کسب نمایند. طبیعتاً این افراد که تبعه ایران نیستند کد ملی نیز نخواهند داشت.

در نتیجه پرسش این است که افراد غیر ایرانی در صفحه مذکور برای استعلام پروانه با کدملی و انتخاب گزینه غیر ایرانی چگونه می‌توانند استعلام پروانه خود را دریافت نمایند؟ در قسمت لازم برای درج کد ملی چه اطلاعاتی باید وارد نمایند؟ آیا افراد خارجی نیز می‌توانند از این طریق استعلام پروانه کسب خود را دریافت نمایند؟ در پاسخ باید گفت بله افرادی که ملیت ایرانی ندارند نیز می‌توانند از قسمت استعلام پروانه با کد ملی اقدام به دریافت استعلام پروانه کسب خود نمایند. از آن جایی که تبعه غیر ایرانی کد ملی نداند باید به جای وارد کردن کد ملی در قسمت مربوطه از شماره پاسپورت معتبر خود استفاده کنند.

روش دیگر استعلام از پروانه کسب

استعلام از پروانه کسب غیر از روش کد ملی، روش دیگری نیز دارد. روش دیگر دریافت استعلام پروانه از طریق کد پستی محلی است که به عنوان اقامتگاه پروانه کسب در پروانه درج شده است. افراد هنگام ثبت نام و دریافت پروانه کسب حتما باید یک آدرس پستی را در پرونده خود درج نمایند. درج این آدرس و در واقع تهیه یک مکان مناسب برای دایر کردن کسب و کار در آن محل از ملزومات دریافت پروانه کسب است. البته برخی کسب و کار‌ها به صورت سیار می‌باشند و نیاز به تهیه یک مغازه و محل ثابت ندارند.

بنابراین کد پستی لازم برای درج در سایت ایرانیان اصناف جهت دریافت استعلام از پروانه کسب برای پروانه‌های کسب ثابت همان کد پستی مغازه‌ای است که صنف در آن محل دایر خواهد شد. همچنین برای پروانه‌های کسب سیار محل اقامت فرد صنفی مد نظر خواهد بود. فرد با انتخاب گزینه استعلام از طریق کد پستی می‌تواند با وارد کردن کد پستی پروانه کسب و کد امنیتی اقدام به دریافت استعلام از پروانه کسب خود نماید و بدین صورت از شرایط و جزئیات اطلاعات مربوط به پروانه کسب مطلع گردد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان تجاری و وکلای کار با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

استعلام از پروانه کسب با کد ملی به چه صورت است؟

متقاضیان دریافت استعلام از پروانه کسب ابتدا باید به سایت ایرانیان‌اصناف مراجعه و گزینه استعلام پروانه با کدملی را انتخاب کنند. سپس با درج کدملی در محل مربوطه و تکمیل سایر اطلاعات درخواستی می‌توانند استعلام مورد نظر خود را دریافت نمایند.

آیا غیر ایرانی‌ها می‌توانند از طریق گزینه استعلام پروانه با کد ملی از پروانه کسب خود استعلام دریافت کنند؟

بله افراد غیر ایرانی برای دریافت استعلام پروانه با کد ملی باید تمامی مراحل ایرانیان انجام می‌دهند را طی نمایند و تنها به جای کد ملی، شمارع پاسپورت معتبر خود را وارد کنند.





:: برچسب‌ها: استعلام پروانه با کد ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: