فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت
نوشته شده توسط : vakiel

 

پس از عقد نکاح ممکن است زن و شوهر دچار مشکلاتی شوند که تنها راه چاره را طلاق از یکدیگر ببینند. طلاق زن و شوهر دارای قوانینی است که می‌بایست به آن‌ها توجه نمود. یکی از قوانینی که قانون‌گذاران حین طلاق برای زوجین وضع نموده‌اند مهریه می‌باشد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و فرم درخواست آن ارائه نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : 

فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

 

 

 

 

مهریه چیست و چرا مرد موظف به پرداخت آن می‌باشد ؟

در حین عقد نکاح حقی به زن تعلق می‌گیرد که مهریه نام دارد. مهریه پیش از عقد با توافق طرفین معین می‌شود و مرد موظف است که بعد از عقد هرگاه که زن مهریه‌اش را مطالبه کند مهریه را به طور کلی به او پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهریه کلیک کنید.

مطالبه مهریه از طریق  اجرای ثبت چگونه امکان پذیر است ؟

مهریه از دو طریق قابل وصول می‌باشد، زن می‌تواند از طریق دفاتر ثبت اسناد و یا دادگاه برای وصول مهریه خود اقدام کند. برای وصول مهریه از طریق اجرای ثبت زن موظف است که فرمی را مبنی بر مطالبه مهریه خود به دفتری که نکاح خود را در آن ثبت کرده است ارائه نماید. این فرم می‌بایست توسط خود زن و یا وکیل او به دفتر ثبت اسناد تحویل داده شود. زن این فرم را به دفترخانه ارائه می‌کند و درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه می‌کند. پس از صدور آن زن با ارائه اجرائیه به اداره ثبت و معرفی اموال مرد مهریه خود را از محل آن برداشت می‌کند.

مشخصات مورد نیاز فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

برای تنظیم این فرم می‌بایست زن مشخصات کلی خود را در فرم بنویسد. این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر و شماره شناسنامه می‌باشند. زن می‌بایست در فرم مخصوص مشخصات خود را به طور کامل نوشته و از دفتردار بخواهد که مهریه او را وصول نماید.

وصول مهریه از طریق اجرای ثبت پس از ارائه فرم مطالبه مهریه

همان طور که گفته شد دفتردار پس از دریافت فرم وصول مهریه، اجرائیه صادر می‌کند و زن با ارائه آن به اداره ثبت مهریه خود را دریافت خواهد کرد. اداره ثبت نیم عشر دولتی از زن دریافت می‌کند.

نمونه فرم و‌صول مهریه از طریق اجرا‌ی ثبت

با سلام و احترام خدمت جناب دفتردار

اینجانب…..فرزند…به شماره شناسنامه…..شماره ملی…..صادره…..ساکن….در تاریخ….در قبال مبلغ مهریه…..به عقد دائم آقای….فرزند…..شماره شناسنامه…..شماره ملی…صادره….ساکن….در آمده‌ام. از آنجا که مهریه حق مسلم بنده می‌باشد و همسرم از پرداخت آن به صورت عمدی امتناع نموده است از دفتردار محترم خواهشمندم که مبلغ مهریه اینجانب را وصول نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فرم و‌صول مهریه ا‌ز طریق اجرای ثبت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون فرم و‌صول مهریه ا‌ز طریق اجرای ثبت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع :

فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت





:: برچسب‌ها: فرم وصول مهریه ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: