شکایت از فروشگاه های اینترنتی
نوشته شده توسط : vakiel

شکایت از فروشگاه اینترنتی

در این مقاله ما به توضیح نحوه شکایت از فروشگاه‌ اینترنتی می‌پردازیم که به سه صورت است:
1. شکایت از طریق سامانه نماد الکترونیکی

2. شکایت از طریق پلیس فتا

3. شکایت از طریق مرجع قضایی

نماد اعتبار الکترونیکی

نماد اعتبار الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وابسته به وزارت صنعت، معدن، تجارت) به عنوان تأییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی اعطا می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نماد اعتبار الکترونیکی کلیک کنید.
نماد اعتبار الکترونیکی نشانه‌ای است که منحصراً توسط یک نهاد یعنی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کار‌های مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت، پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی و صلاحیت آن‌ها اعطا می‌گردد. این نماد پس از بررسی وبگاه (وب سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک آن (حقیقی یا حقوقی) برای مدت یکسال صادر می‌گردد.
همچنین نخستین قسمتی است که در هر سایت تجاری باید مورد بررسی قرار گیرد.
نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک علامت در بالای سایت‌هایی قرار خواهد گرفت که از نظر قانونی فعالیت آن‌ها مورد‌ تأیید قرار گرفته است.

شکایت از طریق سامانه نماد الکترونیکی | شکایت از فروشگاه اینترنتی

اگر فروشگاهی که از آنجا خرید نموده‌اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی است، کافیست شما به سایت HTTPS://ENAMAD.IR مراجعه نمایید سپس روی ایکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید پس از ثبت شکایات خود می‌توانید مشکل خود را پیگیری کنید.

پلیس فتا | شکایت از فروشگاه اینترنتی

پلیس سایبری ایران با نام مختصر پلیس فتا که یک واحد تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود وظیفه دارد تا از ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی، هک و نفوذ، جرائم سازمان یافته رایانه‌ای، موارد ضد اخلاقی و مخصوصا تجاوز به حریم خصوصی افراد جلوگیری کند یا در صورت تحقق جرم با آن مبارزه کند. همچنین دسترسی غیر‌‌مجاز، جعل رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، استفاده غیر‌مجاز از پهنای باند بین‌المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی و…. این‌ها از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری پلیس فتا قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیشینگ ( کلاهبرداری اینترنتی ) کلیک کنید.

شکایت از طریق پلیس فتا | شکایت از فروشگاه اینترنتی

پس یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شکایت از طریق پلیس فتاست. راجع به پلیس فتا در بالا توضیح کامل دادیم. پلیس فتا، پلیس فضای سایبری است.
اگر شما در خرید اینترنتی حود دچار مشکل شدید و سایت طرف حساب شما جواب درستی به پیگیری شما نداد، می‌توانید به پلیس فتا اعلام شکایت کنید. برای انجام این کار به صفحه گزارش تخلف فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه نمایید و پس از تکمیل فرم مشکل خود را پیگیری کنید.

یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شکایت از طریق مرجع قضایی است.

مرجع قضایی

مقصود پیگیری حقوقی و شکایت از فروشگاه اینترنتی نزد دادگاه صالح است که معمولا افراد به دلیل پیچیده‌بودن، هزینه‌بر بودن و وقت‌گیر بودن از آن صرف‌نظر می‌کنند.

شکایت از طریق مرجع قضایی

در این روش کسی که شاکی است باید با داشتن یک سری مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و پیام‌های مبادله شده بین خود و…. به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در شهرستان مراجعه نماید و شکایت خود را مطرح نماید.
دادسرای رسیدگی به جرائم اینترنتی در تهران، دادسرای رسانه است که مسئول رسیدگی به جرائم مربوط به تخلفات در حوزه فضای مجازی می‌باشد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شورای حل اختلاف، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شورای حل اختلاف پاسخ دهند .

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع » شکایت از فروشگاه های اینترنتی




:: برچسب‌ها: شکایت از فروشگاه های اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: