هزینه انتقال سند ملک
نوشته شده توسط : vakiel

امروزه خرید ملک یکی از مسائل مهم در جامعه به شمار ‌‌‌‌می‌رود. برای خرید ملک فرد ‌‌‌‌می‌بایست سال‌‌‌‌‌ها زمان صرف کند تا بتواند با پس انداز اموال خود خانه مورد نظرش را خریداری کند. اما خرید خانه نیز دارای برخی قوانین حقوقی‌‌‌‌ ‌‌‌‌می‌باشد که ‌‌‌‌می‌بایست بسیار به آن‌‌‌‌‌ها توجه نمود. یکی از این قوانین انتقال سند ملک ‌‌‌‌می‌باشد. در ادامه قصد داریم در خصوص هزینه انتقال سند ملک توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

منبع : هزینه انتقال سند ملک

انتقال سند ملک چیست ؟

همانطور که‌ گفته شد هر فرد برای خرید ملک مثل زمین و خانه ‌‌‌‌می‌بایست مدت زمانی را صرف کند و هزینه زیادی را بپردازد. هر ملک ‌دارای سندی ‌‌‌‌می‌باشد که به نام‌ فروشنده‌‌‌‌ آن است. هرگاه خریدار ملک را از فروشنده خریداری کرد فروشنده موظف است که سند آن را به نام ‌او انتقال دهد. این به این معناست که فروشنده به طور رسمی ملک خود را به خریدار واگذار ‌‌‌‌می‌کند و در قبال آن مبلغ ملک را دریافت خواهد کرد. برای انجام این‌کار هردو طرف خریدار و فروشنده ‌‌‌‌می‌بایست به دفتر ثبت اسناد مراجعه کنند و با ارائه برخی مدارک‌ سند را به نام خریدار انتقال دهند.

هزینه انتقال سند ملک چقدر است ؟

برای انتقال سند ملک به نام خریدار ‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌هایی پرداخت شود که ‌برخی از آن‌ها مربوط به فروشنده است و برخی دیگر نیز مابین فروشنده و خریدار تقسیم خواهد شد. در مرحله اول برای فروش ملک ‌‌‌‌می‌بایست خریدار و فروشنده مبلغ پنج درصد از کل ملک را به املاک بپردازند. برای انتقال سند در دفتر رسمی نیز تمام هزینه‌‌‌‌‌های خلافی، نوسازی، پسماند و… از فروشنده دریافت ‌‌‌‌می‌شود. اما اصلی‌ترین هزینه‌‌‌‌‌‌ای که باید برای انتقال سند ملک پرداخت شود حق التحریر ‌‌‌‌می‌باشد. به هزینه‌‌‌‌ انتقال ملک که توسط فروشنده و خریدار به دفترخانه پرداخت ‌‌‌‌می‌شود حق التحریر می‌گویند. حال شاید برایتان سوال شود مبلغ حق التحریر چقدر است؟ که در این باره باید بگوییم‌‌‌‌ هزینه حق التحریر با توجه به نوع ملک و عوامل مختلفی‌‌‌‌ تعیین ‌‌‌‌می‌شود اما به طور کلی این هزینه مابین ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان خواهد بود.

عوامل تعیین کننده هزینه انتقال سند زمین و‌‌‌‌ خانه

همانطور که گفتیم هزینه انتقال زمین و خانه با توجه به عوامل مختلفی معین ‌‌‌‌می‌شود. به عنوان مثال هزینه انتقال‌‌‌‌ سند خانه بالاتر از زمین خواهد بود. همچنین‌‌‌‌ عواملی مثل بزرگ‌ یا کوچک بودن خانه، نوساز بودن و… نیز در تعیین هزینه‌‌‌‌ انتقال بند آن‌‌‌‌‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

سوالات متداول

چرا فروشنده ملک را به نام خریدار انتقال ‌‌‌‌می‌دهد ؟

زیرا پس از فروش‌‌‌‌ خریدار مالک آن خواهد بود و ‌‌‌‌می‌بایست سند نیز به نام او انتقال داده شود، که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

هزینه حق التحریر چقدر است ؟

هزینه حق التحریر چیزی مابین ۲۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان خواهد بود که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

هزینه انتقال سند ملک ‌با توجه به چه چیزی تعیین ‌‌‌‌می‌شود ؟

هزینه انتقال سند ملک با توجه به عوامل مختلفی تعیین ‌‌‌‌می‌شود که در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ا‌نتقال سند ملک، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون هزینه ا‌نتقال سند ملک پاسخ دهند.





:: برچسب‌ها: هزینه انتقال سند ملک ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: