سامانه ایرانیان اصناف iranianasnaf.ir
نوشته شده توسط : vakiel

سامانه ایرانیان اصناف یک سامانه مجازی برای ثبت نام اینترنتی جواز کسب و سایر امورات مربوط به آن می‌باشد. صاحبان مشاغل، کارآفرین‌ها و شرکت‌ها در قدم اول برای دریافت جواز کسب باید به این سامانه مراجعه نموده و ثبت نام کنند. تفاوتی ندارد متقاضی شخص حقوقی یا شخص حقیقی باشد در هر دو حالت برای شروع فعالیت اقتصادی به صورت قانونی با مراجعه به این سامانه اقدام به دریافت جواز کسب ضروری است. در ادامه مقاله به نحوه ثبت نام در این سامانه می‌پردازیم. برای آشنایی با روند کلی دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 

ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف

صاحبان مشاغل و کسب و کارها جهت شروع فعالیت اقتصادی خود به صورت قانونی به جواز کسب احتیاج دارند. قدم اول برای دریافت جواز‌کسب ثبت نام در سامانه‌ایرانیان اصناف است. بنابراین شما به عنوان متقاضی دریافت جواز کسب باید به سامانه www.iranianasnaf.ir مراجعه نموده و ثبت نام نمایید.

پس از ورود به سامانه ایرانیان اصناف گزینه درخواست صدور پروانه کسب را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه پنجره‌ای در صفحه جدید باز می‌شود. در این پنجره از شما خواسته می‌شود تا با ورود به سامانه دیگری به نشانی g4b.ir ثبت نام اولیه را انجام دهید. این آدرس سامانه پیشخوان مجوز‌ها می‌‌باشد.

پس از ثبت نام در پیشخوان مجوز‌ها باید مجدداً به سایت ایرانیان اصناف بازگردید و در سامانه ایرانیان اصناف گزینه تکمیل درخواست سامانه مجوز‌ها را انتخاب نمایید. صفحه‌ای جدید برای شما باز می‌شود که باید کد پیامک شده به شماره همراه‌تان را در آن وارد نمایید و سپس اگر تبعه ایران هستید کد ملی و اگر ایرانی نمی‌باشید شماره پاسپورت خود را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات این صفحه و انتخاب گزینه تایید به مرحله بعدی وارد می‌شوید.

در مرحله بعدی صفحه جدیدی رو به روی خود می‌بینید. در این صفحه باید اطلاعاتی در زمینه نوع پروانه، نوع شخص، و مدت پروانه را مشخص نمایید. به همین صورت اطلاعات خواسته شده را تا پایان مراحل تکمیل نمایید. در پایان این مراحل سامانه به شما رسید خدمت تحویل می‌دهد. اگر این رسید را دریافت نکردید به این معناست که درخواست شما به درستی ثبت و تکمیل نشده است. برای آشنایی با مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

زمان مراجعه به اتحادیه اصناف

پس از این که ثبت نام در سامانه ایرانیان‌اصناف به درستی ثبت شد، یک رسید خدمت به متقاضی تحویل داده می‌شود. بر روی این رسید تاریخی جهت مراجعه به اتحادیه مشخص شده است. متقاضی باید طبق تاریخ تعیین شده بر روی رسید خدمت به اتحادیه‌ی مربوط به صنف کسب و کار خود مراجعه نماید. با مراجعه به اتحادیه متقاضی می‌تواند جهت دریافت جواز کسب تشکیل پرونده دهد.

هنگام مراجعه به اتحادیه و تشکیل پرونده لازم است مدارکی تهیه و به اتحادیه تحویل داده شود که برخی از مهم‌ترین این مدارک شامل موارد زیر می‌باشد. برای اطلاع کامل درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

  • مدارک هویتی متقاضی مثل کارت ملی، شناسنامه و کپی از آن‌ها.
  • برای متقاضی‌های آقا کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت و کپی از آن‌ها لازم است.
  • عکس پرسنلی در ابعاد سه در چهار به تعداد شش عدد
  • آخرین مدرک تحصیلی و کپی از این مدرک
  • کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی
  • گواهی فنی از مراکز آموزشی معتبر (این گواهی باید متناسب با کسب و کار باشد)

پرداخت هزینه جواز کسب از طریق سامانه ایرانیان اصناف

پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت جواز کسب از طریق سامانه یرانیان اصناف انجام می‌گیرد. متقاضی پس از تشکیل پرونده تاییدیه‌های لازم را از اتحادیه دریافت می‌نماید. سپس برای پرداخت هزینه‌های مربوطه باید مجدداً به سامانه ایرانیان‌اصناف مراجعه نماید. در سامانه ایرانیان اصناف گزینه پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه را انتخاب می‌کند و به این طریق اقدام به پرداخت هزینه‌ها می‌نماید.

پیگیری جواز کسب از طریق سامانه ایرانیان اصناف

پس از طی کردن مراحل ثبت نام، تشکیل پرونده در اتحادیه و پرداخت هزینه‌های مربوطه متقاضی باید منتظر بررسی و صدور جواز کسب توسط کارشناسان باشد. در این زمان متقاضی می‌تواند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف روند و مراحل صدور جواز کسب خود را پیگیری کند. این امکان در سامانه ایرانیان اصناف وجود دارد که متقاضی با وارد کردن شماره ملی و کد رهگیری که زمان ثبت نام به وی تعلق گرفته، از وضعیت درخواست جواز کسب خود مطلع شود.

سایر خدمات سامانه ایرانیان اصناف

سامانه ایرانیان اصناف تنها برای صدور مجوز کسب نیست بلکه خدمات بسیار دیگری را نیز ارائه می‌دهد. علاوه بر درخواست صدور پروانه کسب برخی دیگر از این خدمات شامل؛  تمدید پروانه کسب، تغییر نشانی برای پروانه کسب، انتقال پروانه به غیر، اصلاح مشخصات صاحب پروانه، کارت اصناف المثنی، پروانه کسب المثنی و از این دست خدمات که در این سامانه وجود دارد. برای انجام هر یک از این خدمات کافی است به سامانه مراجعه نموده و گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید و مراحل آن را طی کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف به چه منظور است؟

صاحبان مشاغل و کسب و کارها جهت شروع فعالیت اقتصادی خود به صورت قانونی به جواز کسب احتیاج دارند. قدم اول برای دریافت جواز کسب ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف است.

آیا سامانه ایرانیان اصناف صرفا برای درخواست جوازکسب می‌باشد؟

خیر خدمات دیگری نظیر تمدیدپروانه کسب، تغییر نشانی برای پروانه کسب، انتقال پروانه به غیر، پروانه کسب المثنی و … نیز در این سامانه وجود دارد.





:: برچسب‌ها: سامانه ایرانیان اصناف iranianasnaf , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: