طراحی لوگو
نوشته شده توسط : vakiel

طراحی لوگو در روند برند ‌سازی بسیار مهم است، چرا که لوگو اولین تصویری است که مخاطب یا مشتری از یک محصول به یاد خواهد آورد. اگر طراحی‌لوگو متناسب با محصولات نباشد با توجه به این که لوگو در تمامی اوراق اداری و وب‌سایت‌ها و… قرار می‌گیرد تجارت شما با یک لوگوی بی‌کیفیت شناخته می‌شود. همچنین اگر طراحی لوگو به درستی انجام نگیرد هزینه تغییر لوگو بسیار سنگین خواهد بود. زیرا تمام تبلیغات و آشنایی که مخاطب با محصولات شما پیدا کرده است از بین می‌رود. در ادامه این مقاله توضیح مفهوم و خدمات طراحی‌لوگو می‌پردازیم. برای انجام ثبت لوگو کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره از وکیل کار می توانید با کارشناسان تجاری و وکلای کار با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 
 

طراحی لوگو و اهمیت آن

در دنیای امروز هر تجارت موفقی لوگوی مخصوص خود را دارد. کسب وکار‌ها بدون طراحی‌لوگوی درست و مناسب هیچ وقت به درستی شناخته نمی‌‌شوند. لوگو در واقع هویت یک کسب و کار و تجارت است بنابراین به چیزی فراتر از رنگ و گرافیک نیازمند است. برای طراحی‌لوگو متناسب باید یک ایده ویژه خلق شود. خلق ایده برای طراحی یک لوگو شروع کار طراحی‌لوگو است که البته نیازمند تخصص و مهارت می‌باشد. طراحی‌لوگو نیازمند برنامه‌ریزی و تفکر است. به عبارتی خلق یک ایده برای طراحی‌لوگو چیزی نیست که هنگام غذا خوردن یا تماشای تلویزیون به شما الهام شود.

طراحی لوگوی خوب می‌تواند به تاجران کمک کند که بدون استفاده از راه‌های قدیمی و کلیشه‌ای اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان خود را جلب نمایند. قدرت لوگو و نشان تجاری متناسب و خوب به قدری است که در مدت کمی موجب محبوبیت فروان و شناخته شدن کسب و کار می‌شود. البته برای پیشرفت کسب و کار‌ و ورود به بازار‌های جدید لازم است طراحی لوگو نیز مجدداً طراحی و اصلاح شود. چرا که با اصلاح و به‌روزرسانی، لوگو قادر به رقابت با تجارت‌های نوین دیگر می‌شود. بنابراین صاحبان کسب و کار باید همواره بر روی در حال سرمایه‌گذاری بر روی لوگو یا آرم کسب و کار خود باشند. طبیعتاً این سرمایه‌گذار و افزایش شهرت لوگو ارزش هزینه کردن دارد. برای آشنایی با قوانین مربوط به مالکیت معنوی کلیک کنید.

مراحل کسب مهارت در طراحی لوگو

همان‌طور که اشاره کردیم طراحی‌لوگو یک کار تخصصی است و به مهارت نیاز دارد. بنابراین یک طراح لوگو باید همواره مشغول یادگیری و کسب تجربه باشد. کسب مهارت در طراحی‌لوگو با توجه به 4 مرحله کسب می‌شود. یک طراح خوب برای طراحی‌لوگو این 4 مرحله را همواره رعایت می‌کند. این 4 دسته عبارت‌اند از یادگیری صحیح و گذراندن دوره‌های آموزشی، رعایت اصول اولیه در طراحی، یادگیری نکات و ترفند‌های نوین در طراحی‌لوگو و درس گرفتن از اشتباهات دیگران.

یادگیری صحیح و گذراندن دوره‌های آموزشی

یک طراح لوگو در ابتدای کار خود باید به خوبی آموزش دیده باشد. گذراندن دوره‌های آموزشی یک فرد را تبدیل به طراح خلاق یا ماهر نمی‌کند. اما به طراح برای یادگیری اصول طراحی و یادگیری مهارت‌های ابتدایی بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این که اساتیدی که طراحی لوگو را به صورت حرفه‌ای انجام داده‌اند می‌توانند تجربیات عملی و با ارزش خود را به شاگردان خود انتقال دهند.

رعایت اصول اولیه در طراحی لوگو

برای شروع طراحی یک لوگو باید اصول اولیه طراحی را رعایت نماییم. الهام گرفتن یکی از اصول خلق کار هنری است. طراح لوگو با در نظر گرفتن ویژگی‌های محصول می‌تواند با دیدن و بررسی ایده‌های جدید و همچنین طراحی‌های هنری از آن‌ها برای کار خود الهام بگیرد. توجه داشته باشید الهام گرفتن با کپی کردن متفاوت است. از دیگر اصول کاری در طراحی لوگو تحقیق و مطالعه در مورد محصول است. طراح باید برای خلق یک لوگوی متناسب به خوبی با ویژگی‌های محصول و کارایی آن همچنین نحوه کار شرکت و… آشنا شود. بنابراین لازم است طراح به خوبی در مورد محصول تحقیق و مطالعه نماید.

در نهایت باید گفت با وجود این که هر یک از طراحان رویکرد و شیوه خاص خود را دارد اما همه طراحان حرفه‌ای از اصول کلی و روند برند سازی پیروی می‌کنند. این روند عبارت است از:

  • مصاحبه با مشتری و جمع بندی و تهیه خلاصه‌ای از مصاحبه و طراحی
  • تحقیق و مطالعه در مورد کسب و کار مشتری و محصولات کسب و کار و نحوه کارایی آن‌ها
  • الهام گرفتن، پیدا کردن یک مرجع مناسب برای الهام گرفتن از آن
  • پردازش یک ایده مناسب با توجه به تمامی اطلاعات جمع آوری شده
  • یادگیری از شکست‌های قبلی
  • آماده سازی و ارائه چندید گزینه به جهت بررسی بازخورد‌های مختلف

یادگیری نکات و ترفند‌های متنوع و نوین

یک طراح خوب کسی است که همواره در حال یادگیری نکات و ترفند‌های متنوع باشد. دنیا همیشه رو به جلو حرکت می‌کند و هر لحظه در حال پیشرفت و تغییر است. در دنیای تجارت و همچنین طراحی نیز هر روزه شاهد پیشرفت و به وجود آمدن روش‌ها و ترفند‌های نوین هستیم. با تمرین و کسب تجربه یک طراح می‌تواند نکات و روش‌های متنوع و نوین را بیاموزد و در نهایت با به کارگیری این نکات یک لوگوی حرفه‌ای و موفق خلق کند.

درس گرفتن از اشتباهات دیگران

طراح علاوه بر یادگیری روش‌های متنوع و جدید می‌تواند با بررسی طراحی‌های دیگر درس‌های زیادی بیاموزد. بررسی طراحی‌ها و تحلیل عملکرد آن‌ها در بازار به طراح کمک می‌کند که از تجربیات دیگران نیز بهره‌مند شود. بدین صورت یک طراح خوب از اشتباهات و یا حتی موفقیت‌های دیگران درس می‌گیرد. یادگیری و استفاده از تجربیات دیگران طراح را چند قدم به جلو هدایت می‌کند. زیرا طراح با تحلیل و بررسی فعالیت سایر طراحان، دیگر اشتباهات آن‌ها را تکرار نخواهد کرد. بهره‌مندی از تجربیات دیگران کلید موفقیت در طراحی یک لوگوی موفق و حرفه‌ای می‌باشد.

خدمات موسسه وکیل دات کام

  • حمایت از حقوق صاحبان برند در مقابل سودجویان
  • انجام امور ثبت برند و شرکت
  • طراحی برند
  • مشاوره حقوقی

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان تجاری و وکلای کار با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

طراحی لوگو چه اهمیتی دارد ؟

لوگو در واقع هویت یک کسب و کار و تجارت است بنابراین طراحی لوگوی خوب می‌تواند به تاجران کمک کند که بدون استفاده از راه‌های قدیمی و کلیشه‌ای اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان خود را جلب نمایند.

طراح خوب برای کسب مهارت در طراحی لوگو باید چه مراحلی را طی نماید ؟

یادگیری صحیح و گذراندن دوره‌های آموزشی، رعایت اصول اولیه در طراحی، یادگیری نکات و ترفند‌های نوین در طراحی لوگو و درس گرفتن از اشتباهات دیگران.





:: برچسب‌ها: طراحی لوگو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: