اتحادیه کسب و کارهای مجازی
نوشته شده توسط : vakiel

این روزها با رشد بی‌نظیر تکنولوژی نحوه ارائه کالا و خدمات نیز تغییر پیدا کرده است. در نتیجه فراگیری اینترنت و فضای مجازی بسیاری از مشاغل خدمات و کالاهای خود را به صورت اینترنتی و مجازی به مشتریان ارائه می‌دهند. البته اینترنتی شدن برخی مشاغل علاوه بر این که مزایایی دارد معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال امکان کلاهبرداری در بستر اینترنت و همچنین سرقت از این طریق به وجود می‌آید. بنابراین وجود یک اتحادیه برای نظارت بر امور کسب و کارهای اینترنتی و صدور مجوز برای مشاغل مجازی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و اطلاع از نحوه دریافت جواز کسب می توانید با متخصصین و کارشناسان با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

امروزه به دلیل رشد تکنولوژی و همه‌گیری اینترنت روند ارائه خدمات و کالا بسیار تغییر کرده است. تعداد زیادی از افراد مشاغلی ایجاد کردند که خدمات و کالاهای خود را به صورت اینترنتی به مشتریان خود ارائه می‌نماید. اینترنتی شدن این امور در کنار مزایای خود معایبی نیز به همراه دارد. نظیر افزایش کلاهبرداری‌هایی که به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و یا سرقت اطلاعات حساب‌های مشتریان که از این طریق انجام می‌شود. از طرفی مشتریان ممکن است در صورت معامله کردن با کسب‌وکارهای‌مجازی دچار ضرر گردند.

بنابراین ما نیازمند یک مرجع برای رسیدگی به امور کسب و کارهای‌مجازی هستیم که از تخلفات آن‌ها جلوگیری نمایند و از طرفی در صورت ضرر، مشتریان بتوانند به این مرجع مراجعه نموده و شکایت خود را پیگیری کنند. اتحادیه‌کسب وکارهای‌مجازی به همین منظور ایجاد شده است. این اتحادیه‌به کسب و کارهای‌اینترنتی ومجازی مجوز کسب اعطا می‌کند و از طرفی به شکایات و اعتراضات مشتریان نیز رسیدگی خواهد کرد. جهت دریافت جواز کسب از این مرجع کلیک کنید.

سایت اتحادیه‌کسب وکارهای مجازی

اتحادیه‌کشوری کسب و کارهای‌مجازی دارای یک سایت با آدرس ecunion.ir می‌باشد. این سایت بخش‌های مختلفی دارد که خدمات و وظایف اتحادیه‌کسب و کارهای‌مجازی در آن به صورت اینترنتی ومجازی ارائه می‌شود. به عنوان مثال مشتریان با مراجعه به این سایت می‌توانند از کسب و کارهای‌مجازی که دارای مجوز این اتحادیه نیز هستند شکایت کنند. علاوه بر ثبت شکایت علیه کسب و کارمجازی متخلف، پیگیری شکایت نیز از طریق سایت اتحادیه کسب و کارهای‌مجازی امکان پذیر است.

صدور مجوز و همچنین پیگیری صدور آن و قوانین مربوط به صدور مجوز برای کسب و کارهای‌مجازی نیز در این سایت در دسترس می‌باشد. یکی دیگر از خدمات سایت اتحادیه کسب وکارهای‌مجازی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم امکان جستجوی فعالیت‌های دارای مجوز از این اتحادیه است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی مشاغل و فعالیت‌هایی که دارای مجوز این اتحادیه می‌باشند را جستجو و پیدا کنید. همچنین اگر عضو این‌اتحادیه هستید، می‌توانید جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

ثبت شکایت در سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی

کسب و کارهای‌مجازی برای اعتبار بخشیدن به کار خود باید از اتحادیه مربوطه مجوز فعالیت دریافت نمایند. در این حالت مشتریان نیز می‌تواند در صورت به وجود آمدن ضرر و یا هر نوع شکایتی به اتحادیه برای پیگیری و احقاق حق خود مراجعه نمایند. ثبت شکایت مشتریان فروشگاه های اینترنتی در سایت اتحادیه کسب وکارهای‌مجازی امکان پذیر است.
سایت این اتحادیه خدمات متفاوتی دارد که پیگیری و ثبت شکایات مشتریان از کسب و کارهای مجازی دارای مجوز نیز یکی از آن‌ها است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت ecunion.ir شکایات خود را از کسب‌ وکارمجازی مورد نظر خود ثبت نمایند. البته اگر شما به عنوان یک مشتری قصد دارید از یک کسب و کار اینترنتی شکایت کنید علاوه بر استفاده از سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌توانید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت قضایی موردنظر خود را ثبت کنید.

شما به عنوان یک مشتری برای ثبت شکایت خود علیه یک کسب و کار مجازی ابتدا باید به سایت ecunion.ir  وارد شوید. بعد از ورود به این سایت در قسمت پایین صفحه گزینه‌ای با عنوان شکایات وجود دارد. مشتریان با انتخاب این گزینه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، پر کردن فرم‌ها و توضیحات لازم می‌توانند شکایت مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

برای دریافت جواز کسب فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.

قوانین مربوط به صدور مجوز در سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی

یکی از بخش‌های موجود در سایت اتحادیه‌کسب و کارهای‌مجازی معرفی مراحل و شرایط صدور مجوز کسب و کارهای مجازی می‌باشد. شرح کامل قوانین و مدارک لازم برای صدور مجوز کسب و کارهای‌مجازی در این سایت در دسترس متقاضیان مشاغل اینترنتی و مجازی می‌باشد. یکی از قدم‌های مهم برای کسب پروانه کسب مشاغل تجاری ثبت نام در سامانه اینماد می‌باشد. در نهایت و همراه با صدور پروانه کسب مشاغل مجازی، اتحادیه کسب و کارهای مجازی به صاحبان مشاغل مجازی یک نماد اعتماد الکترونیکی نیز اعطا می‌کند که توسط مشتریان قابل استعلام می‌باشد. برای دریافت اینماد کلیک کنید.

آدرس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

آدرس: تهران خیابان آزادی ، خیابان اسکندری شمالی، پلاک 3، ساختمان اداری یکتا، طبقه 4 واحد 7

تلفن: 02191303230

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و انجام تمام امور مربوط به جواز کسب می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه کسب و کارهای مجازی به چه منظور ایجاد شده است ؟

با ورود مشاغل به عرصه اینترنت و ارائه بسیاری از خدمات و کالاها به صورت مجازی و اینترنتی امکان کلاهبرداری و سرقت اینترنتی افزایش یافت. به همین منظور این اتحادیه به کسب و کارهای اینترنتی و مجاز مجوز کسب اعطا می‌کند و از طرفی به شکایات و اعتراضات مشتریان نیز رسیدگی خواهد کرد.

ثبت شکایات و پیگیری آن از مشاغل اینترنتی چگونه انجام می‌شود ؟

مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت ecunion.ir  شکایات خود را از کسب و کار مجازی مورد نظر خود ثبت نمایند. همچنین مشتریان می‌توانند با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت قضایی موردنظر خود را ثبت کنند.

منبع: اتحادیه کسب و کارهای مجازی





:: برچسب‌ها: اتحادیه کسب و کارهای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: