ثبت نام یارانه
نوشته شده توسط : vakiel

ثبت نام یارانه برای زوجین پس از ازدواج و همینطور تولد فرزند جدید به صورت حضوری از طریق پلیس +10 امکان پذیر است. جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نیز می‌توانند به منظور ثبت درخواست خود مبنی بر واریز مجدد یارانه به صورت غیرحضوری از طریق سایت معیشتی جاماندگان یارانه اقدام کنند. در صورتی که شما نیز در یکی از این گروه‌ها قرار دارید و مایل هستید برای ثبت نام یارانه اقدام کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام یارانه

ثبت نام یارانه

با شروع هدفمند سازی یارانه‌ها بسیاری از افراد و البته ثروتمندان جامعه از دریافت یارانه‌های نقدی محروم شدند و در واقع یارانه‌های کمک معیشتی برای آن‌ها واریز نمی‌شود.

بسیاری نیز به دلایل مختلف از جمله بروز اشتباه، یارانه‌های نقدی ماهانه را دریافت نمی‌کنند که می‌توانند متناسب با شرایطی که دارند از یکی از روش‌های حضوری و یا اینترنتی برای ثبت نام یارانه استفاده کنند. به عنوان مثال ثبت نام یارانه فرزند جدید و زوجین پس از ازدواج با ثبت نام جاماندگان از یارانه دارای شیوه‌های متفاوتی می‌باشد که لازم است افراد از مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با هر یک آشنا باشند.

نحوه ثبت‌نام یارانه به صورت حضوری

یارانه به عنوان کمک معیشتی از سوی دولت، به حساب سرپرست خانوار واریز می‌گردد که در ابتدا تمامی مردم ایران را شامل می‌شد. با گذشت سال‌ها و ارائه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها تغییرات بسیاری در میزان یارانه‌ و همینطور افراد مشمول دریافت آن ایجاد شده است.

بسیاری از افراد که در این سال‌ها از دریافت یارانه‌های نقدی محروم شده‌اند، به این وضعیت اعتراض دارند که می‌توانند برای ثبت تخلفات مالی دستگاه‌های دولتی به سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور، به نشانی اینترنتی ” www.dmk.ir” مراجعه کنند. اما برخی از افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده است، درخواست واریز مجدد یارانه خود را دارند. با توجه به افزایش درخواست مردم، دولت سامانه‌ای را برای رسیدگی به درخواست تمامی کسانی که به دلایل مختلف یارانه نمی‌گیرند، راه اندازی کرده است.

از ساده‌ترین روش‌ها برای ثبت نام یارانه، مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و یا پلیس +10 می‌باشد. البته تکمیل فرم ثبت نام جاماندگان از این طریق، زمانی امکان پذیر است که دولت زمان ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی را اعلام کرده باشد. بنابراین اگر جزو جاماندگان از دریافت یارانه هستید، لازم است منتظر اخبار دولت مبنی بر ثبت نام جدید دریافت یارانه‌های نقدی باشید.

نحوه ثبت نام یارانه به روش غیر حضوری

به منظور رسیدگی به درخواست کسانی که از ثبت نام یارانه جامانده‌اند، سایت معیشتی جاماندگان با عنوان سامانه حمایت به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir  راه اندازی گردید و مردم می‌توانستند با مراجعه به این سامانه مراحل ثبت نام یارانه را به صورت غیرحضوری طی کنند. ثبت درخواست یارانه در این سامانه هم برای یارانه نقدی و هم یارانه بنزین امکان‌پذیر بود.

با افزایش درخواست‌های مردم مبنی بر دریافت یارانه، این سامانه پس از مدت زمان کوتاهی از سوی دولت غیرفعال گردید و در حال حاضر برای ثبت نام یارانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بنابراین در حال حاضر برای ثبت نام غیرحضوری یارانه روش جدیدی در نظر گرفته نشده است و لازم است تمامی جاماندگان از دریافت یارانه‌های نقدی منتظر اخبار جدید از سوی دولت باشند.

شرایط ثبت نام یارانه برای گروه‌های مختلف

گروه‌های مختلف با توجه به دلایل مختلفی از جمله ازدواج زوجین، فرزند جدید و همینطور جاماندن از دریافت یارانه، قصد ثبت نام یارانه را دارند که در ادامه به شرایط هر کدام اشاره کرده‌ایم:

1.جاماندگان ثبت نام یارانه

در سال اخیر درخواست افراد از سوی اقشار مختلف جامعه به منظور دریافت یارانه نقدی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها شرایط لازم را برای کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند، اعلام نموده است.

بنابراین اگر از جاماندگان دریافت یارانه هستید و یا از کسانی می‌باشید که در دوره قبل ثبت نام یارانه، از دریافت این کمک معیشتی انصراف داده‌اید، می‌توانند به منظور دریافت مجدد یارانه، اقدام به ثبت درخواست خود از طریق سامانه‌هایی که به زودی از سوی دولت فعال می‌گردد، نمایید. زمان ثبت نام یارانه جاماندگان از دریافت این هزینه کمک معیشتی، به زودی و از طریق سایت سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اعلام خواهد شد.

2.ثبت نام یارانه فرزند جدید

با توجه به گفته های رئیس مرکز آمار ایران، اطلاعات فرزند جدید از طریق ثبت احوال به منظور واریز یارانه، دریافت می‌شود و نیازی به اقدامات خاصی جهت برقراری یارانه فرزند جدید نیست. به همین دلیل سامانه مشخصی به منطور ثبت نام افراد جدید خانواده برای دریافت یارانه‌های نقدی معرفی نگردیده است.

لازم به ذکر است این موضوع زمانی صادق است و در صورتی به فرزند جدید یک خانواده یارانه تعلق می‌گیرد که خانواده او یارانه نقدی دریافت کنند. بنابراین خانواده‌هایی که مشمول دریافت یارانه نقدی نیستند، نمی‌توانند درخواستی مبنی بر دریافت یارانه فرزند جدید ثبت کنند.

با توجه به اعمال خودکار یارانه برای فرزند جدید، در صورتی که یارانه عضو جدید خانواده‌تان واریز نشد، می‌توانید برای ثبت درخواست اشتباه در پرداخت یارانه و ثبت نام یارانه فرزند جدید خود از طریق دفاتر پلیس +10 نزدیک به محل سکونت خود اقدام نمایید.

3.ثبت‌نام یارانه بعد از ازدواج

از سوالات رایج افراد این است که پس از ازدواج چگونه باید یارانه نقدی خود را از خانواده‌شان جدا کنند. اگر دختر و پسری قبل از ازدواج مشمول دریافت یارانه باشند، پس از ازدواج نیز می‌توانند یارانه نقدی را دریافت کنند. همینطور در صورت تغییر تعداد خانوار برای فرزند زوجین نیز یارانه تعلق خواهد گرفت.

بنابراین اگر مایل هستید یارانه خود را از خانواده‌تان جدا کنید تا یارانه نقدی شما و همسرتان به حساب سرپرست خانوار واریز شود و در صورت بچه‌دار شدن نیز او هم دارای یارانه نقدی باشد، لازم است اقدامات لازم برای جدا کردن یارانه خود را انجام دهید.

به منظور ثبت نام یارانه زوجین، سامانه‌ مردمی راه اندازی نشده است و برای اینکار باید به یکی از دفاتر پلیس +10 نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنید. پس از ثبت درخواست اشخاص متقاضی دریافت یارانه پس از ازدواج، یارانه به حساب سرپرست خانواده زوج جوان واریز می‌گردد. لازم است اشاره کنیم که برای ثبت این درخواست به برخی مدارک شامل موارد زیر نیاز می‌باشد:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی پدران خانم و آقا
  • کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی خانم و آقا
  • اصل و کپی قباله ازدواج

4.ثبت نام یارانه برای واریز مجدد

در اردیبهشت ماه سال 1401 صد و سی و پنجمین و صد و سی و ششمین مرحله از واریز یارانه نقدی متناسب با دهک‌های مختلف مردم به حساب سرپرست خانوارها واریز گردید. با توجه به دهک بندی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت یارانه به حساب 23 میلیون سرپرست خانوار ایرانی انجام شده است.

برای دهک‌های اول تا سوم مبلغ 400 هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم نیز مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر واریز شده است. این مرحله که متفاوت‌تر از مراحل قبلی است به منظور رفع فقر مطلق و کاهش فاصله طبقاتی و همینطور بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی انجام شده است. مبالغ واریز شده طی این مرحله تا پیش از اعلام رسمی دولت قابل برداشت نمی‎‌باشد و با اعلام قیمت جدید کالاهای اساسی می‌توان از آن برای خرید اقلام مورد نیاز استفاده کرد.

با توجه به اینکه trx 72 میلیون نفر ایرانی مشمول دریافت یارانه‌های نقدی طی این مرحله شده‌اند، بسیاری از افراد از این وضعیت اعتراض دارند و می‌خواهند درخواست خود را مبنی بر دریافت مجدد یارانه ثبت کنند. در صورتی که شما نیز به دلایل مختلفی از دریافت یارانه‌های نقدی طی این مرحله محروم شده‌اید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی وزراتخانه نامبرده به شماره 0216369 تماس حاصل بفرمایید.

زمان ثبت نام یارانه برای واریز مجدد

ثبت نام یارانه این دسته از متقاضیان که جزو جاماندگان و یا منصرفان دوره قبل هستند، به زودی اعلام خواهد شد. به دستور رئیس جمهور، افرادی که به دلایل مختلف از دریافت یارانه‌های نقدی جامانده‌اند، پس از طی مراحل لازم و واجد الشرایط بودن می‌توانند همانند دیگر مشمولان دو دوره یارانه نقدی پرداخت شده را دریافت کنند.

لازم به ذکر است طی این مرحله از واریز یارانه‌های نقدی نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیون ریالی کمک معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانوار دریافت کننده این تسهیلات کسر گردیده است.

در نهایت پس از واریز این دو مرحله از یارانه‌های نقدی جدید، یارانه‌هایی که در دو تاریخ دهم و بیستم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌گردید، قطع خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان ثبت درخواست برای دریافت مجدد یارانه وجود دارد؟

خیر، تاکنون سامانه‌ای برای ثبت درخواست مبنی بر دریافت مجدد یارانه اعلام نشده است و به زودی از وب‌سایت هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام خواهد شد.

نحوه ثبت نام یارانه برای فرزندان جدید خانواده چگونه است؟

یارانه فرزندان جدید خانواده به صورت خودکار با دریافت اطلاعات از ثبت احوال برقرار می‌گردد؛ اما می‌توانید برای طی مراحل لازم به دفاتر پلیس +10 نیز مراجعه کنید.

برای ثبت نام یارانه زوجین بعد از ازدواج چه اقداماتی لازم است؟

زوجین برای دریافت یارانه پس از ازدواج باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از دفاتر پلیس +10 نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ثبت نام یارانه





:: برچسب‌ها: ثبت نام یارانه ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: