اتحادیه کاشی و سرامیک تهران
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه کاشی و سرامیک تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه‌های اصناف شامل افراد صنفی می‌شوند که در مسیر اهداف مشترکی برای پیشرفت و حفظ حقوق حرفه‌ی خود گام برمی‌دارند. یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این اتحادیه و وظایف و خدمات آن بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه کاشی و سرامیک تهران

اتحادیه کاشی و سرامیک تهران

اتحادیه اصناف مانند اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران متشکل از افراد خوشنام شاغل در همان صنف می‌شوند. این اتحادیه‌ها با هدف ایجاد همکاری در میان شاغلین در صنف و حمایت از حقوق صنفی آن‌ها و همچنین بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان تشکیل می‌گردند. اجرای قوانین نظام صنفی و ارتباط‌گیری با موسسه‌های دولتی و خصوصی نیز بر عهده اتحادیه‌هاست. در دید وسیع‌تر می‌توان گفت اتحادیه‌ها به منظور بهبود اقتصاد شهر تشکیل می‌شوند.

هیئت‌مدیره اتحادیه صنف کاشی‌ تهران

اداره امور داخلی اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره این اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه با برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. هر چهار سال یک‌بار انتخابات برگزار می‌گردد و اعضای هیئت‌مدیره با رای شاغلین در سن انتخاب می‌شوند.

هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران متشکل از پنج نفر می‌شود. که آقای مصطفی گودرزی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران فعالیت دارند. و بقیه اعضا شامل آقای مسعود ارسطو نژاد به‌عنوان نائب رئیس اول هیئت‌مدیره، آقای محمدرضا گلکاری حق به عنوان نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره، آقای علی‌اصغر ملکی در سمت خزانه‌دار و آقای مجید پور مسیب در سمت منشی یا دبیر هیئت‌مدیره می‌شود‌. همچنین آقای مجید خصالی به عنوان بازرس اصلی اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران فعالیت می‌نماید.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

وظایف و خدمات اتحادیه کاشی و سرامیک تهران

وظایف و خدمات اتحادیه‌ها مانند اتحادیه کاشی و سرامیک تهران تقریباً یکسان می‌باشد. از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌ها می‌توان صدور و تمدید جواز کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه نام برد. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح کامل از وظایف، خدمات و اختیارات اتحادیه‌ها را ارائه نموده است. اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران نیز شامل این ماده قانونی می‌شود. برخی از وظایف و اختیارات اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران عبارت است از:

  • اتحادیه‌های اصناف می‌توانند جهت تنظیم یا تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب و یا سایر پروانه‌های لازم برای مشاغل پیشنهاداتی را به اتاق اصناف شهرستان ارائه نمایند.
  • صدور جواز کسب تمدید جواز کسب ابطال جواز کرد همه از وظایف و اختیارات اتحادیه‌های اصناف می‌باشد. همچنین اتحادیه‌های اصناف می‌توانند از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب جلوگیری نموده و واحدهای کسبی متخلف را تعطیل نمایند.
  • اتحادیه‌ها موظف‌اند هستند جهت ارائه آموزش‌های لازم برای افراد صنفی تسهیلات کافی مهیا نمایند. همچنین دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار را برای اعضای صنف برگزار کنند.
  • تشکیل دادن کمیسیون‌های قانونی که مصوبه هیئت عالی نظارت می‌باشد از وظایف اتحادیه‌هاست. مانند کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات، حل اختلاف و همچنین بازرسی واحدهای صنفی و آموزشی و غیره.
  • سازمان‌های دولتی مانند شهرداری‌ها و وزارتخانه‌ها خدماتی به اعضای اتحادیه‌ها ارائه می‌نمایند. که دریافت مالیات و عوارض این خدمات به نمایندگی از جانب سازمان‌های وابسته به دولت توسط اتحادیه‌ها انجام می‌گیرد.
  • اتحادیه‌ها می‌توانند جهت تعیین نرخ کالا و خدمات و همچنین جهت مشخص نمودن تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال برای صادر کردن جواز کسب به اتاق اصناف شهرستان پیشنهاداتی ارائه نمایند.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران

اگر شما قصد دارید عضویت از اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران شوید گام اول را اندازه یک واحد صنفی در این حرفه هست. شما برای راه‌اندازی واحد صنفی در حرفه کاشی سازی و کاشی فروشی باید از اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران جواز کسب دریافت نمایید.

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تکمیل مدارک و ارائه تقاضای دریافت جواز کسب اتحادیه این اتحادیه مدارک و شرایط شما را بررسی می‌نماید. در صورتی که شرایط و مدارک شما مورد تایید قرار گیرد اتحادیه اجازه صدور جواز کسب را صادر می‌کند.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

خوب است بدانید که اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی جواز کسب صادر می‌نماید. در نهایت شما با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه به عنوان عضویت از اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران در نظر گرفته می‌شوید.

برای آشنایی با شرایط و دریافت جواز کسب فروش کاشی و سرامیک کلیک کنید.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف کاشی ساز و کاشی فروش تهران

دفتر اتحادیه کاشی و سرامیک تهران در ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، بن‌بست لاله، پلاک ۱۶، طبقه دوم واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری تماس با این اتحادیه به شماره‌های زیر تلفن نمایید:
۰۲۱۸۸۰۳۵۵۴۴
۰۲۱۸۸۲۱۰۷۶۵

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران چیست ؟
از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌ها می‌توان صدور و تمدید جواز کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه نام برد.

چگونه می‌توان به عضویت اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران درآمد ؟
با راه‌اندازی یک واحد صنفی در حرفه کاشی سازی و کاشی فروشی در شهرستان تهران، دریافت جواز کسب از اتحادیه و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه کاشی و سرامیک تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه کاشی و سرامیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: