رابطه کاری
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از مشکلاتی که در دعاوی کارگران علیه کارفرما برای کارگران به وجود می‌آید اثبات رابطه کار میان کارگر و کارفرما می‌باشد. اثبات این رابطه با کارگر می‌باشد. اما آیا می‌دانید اثبات این رابطه به چه صورت است و چگونه شکل می‌گیرد؟ در ادامه به بررسی راه‌های اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی مواد قانونی مربوط به آن می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : رابطه کاری

 

راه‌های اثبات رابطه کار میان کارگر و کارفرما

1 – بیمه 

ماده 148 قانون کار کارفرمایان را موظف به بیمه نمودن کارگران تحت امر خود می‌داند. در دادگاه‌ها پرداخت حق بیمه و واریز نمودن آن مهم‌ترین و قوی‌ترین دلیل اثبات رابطه کار میان کارگر و کارفرما تلقی می‌شود.

2 – قرارداد | رابطه کار

وجود قرارداد کتبی معتبر بین کارفرما و کارگر دلیل بسیار مهمی برای اثبات رابطه کار به شمار می‌رود. در نظر داشته باشید که قانونا و طبق تبصره ماده 10 قانون کار کارقرما موظف است نسخه‌ای از قرارداد را به کارگر تحویل دهد اما در عمل خیلی از کارفرمایان از تحویل آن به کارگر امتناع می‌ورزند که موجب بروز مشکلاتی برای کارگران در اثبات وجود رابطه کار یا مزایایی بالاتر از قانون می‌گردد. اما چنانچه نسخه‌ای از قرارداد کار را در دست دارید مهم‌ترین و ساده‌ترین راه اثبات رابطه کار ارائه آن به دادگاه است.

3 – اقرار کارفرما | رابطه کار

اقرار به حقی در هر مرحله‌ای مهم و اساسی است. چنانچه کارفرما تصدیق نماید که فردی کارگر وی بوده این اقرار موثر و مهم است. دادگاه می‌تواند بر مبنای اقرار کارفرما وجود رابطه کار را استنباط نماید. 

4 – واریز حقوق

واریز حقوق به شکل منظم نیز دلیل مهمی برای اثبات رابطه کارگری کارفرمایی است. شما با در دست داشتن پرینتی از واریزی‌های حساب بانکی خود که نشانگر واریز مبلغ مشخص ماهانه از سوی کارفرماست می‌توانید رابطه کاری خود را به اثبات برسانید.

5 – تحقیق محلی یا بازرسی

در صورت در دست نداشتن مدرک خاصی کارگر می‎تواند از دادگاه تقاضای انجام تحقیق محلی نماید. در این مورد بازرسی انتخاب و به محل کار فرستاده می‌شود تا از کارفرما و سایر افراد پرس و جو کند.

6 – سایر راه‌های اثبات رابطه کارگر و کارفرما

روش‌هایی که در موارد قبل ذکر شد از قدرت اثباتی بیشتری برخوردارند اما راه‌های فرعی دیگری هم برای اثبات رابطه کار هست هر چند که یقین‌آور نیستند. مواردی از قبیل وجود کارت ورود و خروج، نامه‌های درخواست مرخصی و توافق کارفرما، نامه‌های نمایندگی کارگر از طرف شرکت و مواردی از این دست که نشانه و بیانگر وجود رابطه کارگری کارفرمایی می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اثبات رابطه کارگری کارفرمایی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

منبع : رابطه کاری

 




:: برچسب‌ها: رابطه کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: