حضانت دائم | نحوه گرفتن حضانت دائمی فرزند دختر و پسر از پدر یا مادر
نوشته شده توسط : vakiel

در دین اسلام به فرزند آوری بسیار توصیه شده است و این کار در واقع یک امر مقدس به شمار ‌می‌رود. فرزند نتیجه ازدواج زوجین ‌می‌باشد که ‌می‌بایست از او به خوبی نگهداری و مراقبت نمایند. اما در ازدواج‌هایی که به طلاق ختم ‌می‌شوند ‌می‌بایست یکی از والدین مسئولیت نگهداری از فرزند را به عهده بگیرد و هر دو والدین قادر به نگهداری از فرزند به صورت همزمان نخواهند بود. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در مورد حضانت دائم و نگهداری ‌‌دائمی فرزند در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

حضانت دائم 

نحوه گرفتن حضانت دائم فرزند 

 

حضانت به چه عملی گفته ‌می‌شود ؟

حضانت کردن به معنای مراقبت و تامین نیازهای فرزند ‌می‌باشد. فرد ‌‌سرپرست ‌می‌بایست نیاز‌‌های فرزند خود را مانند خوراک و پوشاک برطرف نماید و از او در برابر آسیب‌‌های اجتماعی، خطرات و… حفاظت نماید. سرپرست کودک ‌می‌بایست بسیار صالح باشد و حضانت او به صلاح فرزند باشد.

آیا ‌می‌توان فرزند را به صورت ‌‌دائم تحت حضانت خود قرار داد ؟

همان طور که می‌دانید حضانت فرزند تا سن هفت سالگی با مادر است و پس از سن هفت سالگی نیز به پدر واگذار ‌می‌شود. اما‌ در برخی موارد دیده شده است که زوجین تمایل دارند که فرزند خود را به صورت ‌‌دائمی حضانت کنند. در این باره باید بگوییم که حضانت فرزند به صورت ‌‌دایمی نیز امکان پذیر ‌می‌باشد ولی برای حضانت ‌‌دائمی می‌بایست یکی از شرایط زیر فراهم باشد:

توافق بر سر حضانت دائم

زوجین ‌می‌توانند به صورت توافقی حضانت ‌‌دائمی فرزند خود را به عهده بگیرند. برای مثال مادر ‌می‌تواند در حین طلاق از پدر بخواهد که در قبال بخشش مهریه خود پدر نیز حضانت دائمی فرزند را به او بدهد.

چنانچه پدر با این شرط موافقت کند دادگاه حضانت فرزند را برای همیشه به مادر واگذار ‌می‌کند. البته حضانت تا زمانی با مادر خواهد بود که او صلاح کودک را بخواهد و حضانتش از نظر قانون به مصلحت فرزندش باشد، در غیر این صورت حضانت ‌‌دائمی نبوده و به پدر واگذار خواهد شد.

عدم پذیرش فرزند و مصلحت او | حضانت دائم

چنانچه حضانت کودک با یکی از والدین باشد اما حضانت او به صلاح فرزند نباشد دادگاه حضانت را به والد دیگر واگذار ‌می‌کند. برای مثال اگر مادر دارای اعتیاد باشد و نتواند اعتیاد خود را ترک کند‌ یا در صورت سالم بودن از پذیرش حضانت فرزندش خودداری کند پدر ‌می‌تواند حضانت ‌‌دائمی فرزند خود را دریافت نماید.

در هر صورت بهتر است والدین حضانت ‌‌دائمی فرزند خود را به صورت توافق با یکدیگر دریافت کنند. اما توافق آن‌‌ها نمی‌تواند حضانت ‌‌دائمی را تضمین نماید و چنانچه ‌‌سرپرست ‌‌دائمی شخص صالحی نباشد دادگاه حضانت را سلب ‌می‌کند.

سوالات متدوال

آیا ‌می‌توان در قبال بخشش مهریه حضانت ‌‌دائم فرزند را دریافت کرد ؟

بله.

دریافت حضانت ‌‌دائمی در صورت صالح نبودن یکی از والدین امکان پذیز است ؟

بله اگر یکی از والدین مصلحت فرزند را به خطر بیندازد حضانت فرزند به صورت ‌‌دائمی به والد دیگرش داده خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حضانت دائم، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حضانت دائم پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

حضانت دائم 

نحوه گرفتن حضانت دائم فرزند 

 

 





:: برچسب‌ها: حضانت دائم | نحوه گرفتن حضانت دائمی فرزند دختر و پسر از پدر یا مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: