طلاق بائن غیر مدخوله | حقوق مالی زن در طلاق پیش از رابطه زناشویی – عده
نوشته شده توسط : vakiel

 

وقتی زن و شوهر پس از عقد نکاح متوجه شوند که امکان سازش با یکدیگر را ندارند و ‌‌‌‌‌نمی‌توانند در کنار هم زندگی کنند ‌‌‌‌می‌توانند به صورت قانونی از هم جدا شوند که به این کار طلاق گفته ‌‌‌‌می‌شود. طلاق انواع مختلفی دارد و زن و شوهر ‌‌‌‌می‌بایست مراحل قانونی آن را طی نمایند تا بتوانند از هم جدا شوند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص طلاق بائن غیر مدخوله خدمت شما عزیزان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

طلاق بائن غیر مدخوله

 حقوق مالی زن در طلاق پیش از رابطه زناشویی

عده

 

 

طلاق بائن چیست ؟

طلاق بائن یکی از انواع طلاق ‌‌‌‌می‌باشد که قوانین متفاوتی برای آن وضع شده است. در طلاق بائن‌ مرد ‌‌‌‌‌نمی‌تواند در مدت عده به زن رجوع کند و یا به زندگی مشترک ادامه دهد و‌ در صورتی که از طلاق پشیمان شده باشد ‌‌‌‌می‌بایست دوباره با زن عقد کند تا قانون به او اجازه دهد که به زندگی مشترک را با همسر خود ادامه دهد.

طلاق غیر مدخوله جزو طلاق‌های بائن است یا رجعی ؟

از آن جایی که در طلاق غیرمدخوله زن هنوز باکره است طلاق او جزو طلاق‌های بائن به حساب آمده و طلاق رجعی نیست زیرا مرد ‌‌‌‌‌نمی‌تواند در مدت زمان عده به زن رجوع نماید.

طلاق بائن غیر مدخوله

طلاق بائن غیر مد‌خوله قوانین متفاوتی نسبت به دیگر انواع طلاق دارد و زن و شوهر بایست به این قوانین توجه کنند. در طلاق بائن غیر مد‌خوله زن و شوهر هنوز اقدام به برقراری رابطه زناشویی نکرده‌‌اند و زن هنوز باکره است. فرقی ‌‌‌‌‌نمی‌کند که آن‌ها در دوران عقد باشند و یا عروسی کرده باشند و همین که زن باکره باشد طلاق او بائن غیر مد‌خوله به حساب ‌‌‌‌می‌آید. همچنین مرد نیز در طلاق بائن غیرمدخوله حق رجوع به زن را در مدت عده نخواهد داشت.

مدت زمان عده در طلاق بائن غیرمدخوله

قانونگذار هیچ مدت زمانی را برای عده طلاق غیر مد‌خوله در نظر ‌‌‌‌‌نمی‌گیرد و زن پس از طلاق بائن ملزم به نگه داشتن عده نخواهد بود. زن ‌‌‌‌می‌تواند بلافاصله پس از طلاق بائن‌ غیرمدخوله با مرد دیگری ازدواج کند و این کار نیز هیچ گونه منع فانونی ندارد.

مهریه زن غیرمدخوله

او مستحق نصف مهریه است.

سوالات متدوال

طلاق بائن چیست ؟

طلاق بائن به طلاقی گفته ‌‌‌‌می‌شود که مرد ‌‌‌‌‌نمی‌تواند در مدت عده به زن رجوع نماید.

آیا طلاق بائن عده دارد ؟

خیر هیچ مدت زمانی برای عده طلاق بائن در نظر گرفته نشده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق بائن غیر مد‌خوله، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق بائن غیر مد‌خوله پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

طلاق بائن غیر مدخوله

 حقوق مالی زن در طلاق پیش از رابطه زناشویی

عده

 
 




:: برچسب‌ها: طلاق بائن غیر مدخوله | حقوق مالی زن در طلاق پیش از رابطه زناشویی – عده ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: