نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر | عدم صلاحیت پدر برای حضانت از فرزند
نوشته شده توسط : vakiel

 

پس از طلاق مرد و زن ‌‌‌‌‌‌می‌بایست برای تعیین ‌‌‌‌‌‌سرپرست فرزندانشان در دادگاه حضور پیدا کنند. دادگاه با توجه به مصلحت فرزند پدر یا مادر او را به عنوان شخص ‌‌‌‌‌‌سرپرست انتخاب ‌‌‌‌‌‌می‌نماید و چنین فردی دارای مسئولیت‌هایی ‌‌‌‌‌‌می‌شود که ‌‌‌‌‌‌می‌بایست به خوبی به آن‌ها توجه نماید. در ادامه قصد داریم در مورد سلب حضانت از پدر و نمونه دادخواست آن توضیحات مفیدی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع:

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر

 عدم صلاحیت پدر برای حضانت از فرزند

 

حضانت فرزند به چه معناست ؟

حضانت فرزند به معنای نگهداری از او ‌‌‌‌‌‌می‌باشد، شخص ‌‌‌‌‌‌سرپرست موظف است که از فرزند به خوبی مراقبت نماید و نیازهای او را برطرف کند. شخص ‌‌‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌‌‌می‌بایست صلاح کودک را بخواهد و عملی را انجام‌ ندهد که مصلحت‌ فرزندش به مخاطره بیفتد.

سلب حضانت از پدر | نمونه دادخواست

همان طور که ‌‌‌‌‌‌می‌دانید اولویت حضانت دختر از هفت سالگی تا نه سالگی و اولویت حضانت پسر از هفت سالگی تا پانزده سالگی با پدرش خواهد بود. اما در برخی موارد ممکن است پدر صلاحیت‌های لازم برای نگهداری از فرزند را نداشته باشد و در این صورت مادر ‌‌‌‌‌‌می‌تواند حضانت را از او سلب نماید. مادر ‌‌‌‌‌‌می‌بایست برای سلب حضانت فرزند از پدر به دادگاه خانواده مراجعه نماید و طی ارائه دادخواستی از دادگاه بخواهد که حضانت پدر را سلب کند.

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر

برای ارائه دادخواست مبنی بر سلب حضانت از پدر مادر ‌‌‌‌‌‌می‌بایست متن مرتبط با این موضوع را در دادخواست ذکر نماید و سپس آن را به دادگاه خانواده ارائه دهد تا حضانت از پدر سلب شود. متن یک دادخواست اصولی برای سلب حضانت از پدر به شرح زیر ‌‌‌‌‌‌می‌باشد:

با سلام  و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه خانواده، اینجانب….. در تاریخ…. با آقای….. اقدام به عقد نکاح نموده‌ام و بنا به دلایلی نکاخ را فسخ نموده و جدا شده‌ایم. طبق نظر دادگاه حضانت فرزندم به نام….. به پدرش واگذار شده است. احتراما به استحضارتان ‌‌‌‌‌‌می‌رسانم که پدر صلاحیت‌های اخلاقی کافی را برای حضانت فرزندم ندارد و اعمال او مانند…. باعث به خطر افتادن مصلحت فرزندم شده است. اینجانب از شما خواهان صدور حکم سلب حضانت ‌‌‌‌‌‌می‌باشم و تقاضا دارم که از این پس ‌‌‌‌‌‌سرپرست فرزندم باشم.

این متن یک دادخواست برای تقاضای سلب حضانت از پدر ‌‌‌‌‌‌می‌باشد که مادر ‌‌‌‌‌‌می‌تواند با ارائه آن به دادگاه خواهان سلب حضانت شود. در صورتی که نزد دادگاه اثبات شود پدر صلاحیت حضانت را ندارد حضانت از او سلب خواهد شد.

سوالات متداول

اولویت حضانت دختر و پسر از چه سنی تا چه سنی با پدرشان است ؟

دختر از هفت سالگی تا نه سالگی و پسر از هفت سالگی تا پانزده سالگی.

آیا ‌‌‌‌‌‌می‌توان حضانت را از پدر سلب نمود ؟

بله اگر دلایل کافی وجود داشته باشد امکانپذیر خواهد بود.

در متن دادخواست سلب حضانت از پدر ‌‌‌‌‌‌می‌بایست نام مادر و فرزند نیز قید شود ؟

بله.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر

 عدم صلاحیت پدر برای حضانت از فرزند





:: برچسب‌ها: نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر | عدم صلاحیت پدر برای حضانت از فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: