استعفای قیم
نوشته شده توسط : vakiel

هرگاه سمتی به طور رسمی و قانونی به فردی اهدا ‌می‌گردد آن ‌فرد ‌می‌بایست در مقابل به خوبی به وظایف خود عمل کند. اما فرد ‌می‌تواند به دلایل مختلف از سمت خود استعفا دهد و یا اینکه سمت را پس از مدتی نپذیرد. در ادامه قصد داریم‌ در مورد استعفای قیم توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : استعفای قیم

 

 

قیم کیست‌‌ ؟

قیم‌ به کسی گفته ‌می‌شود که توسط دادگاه انتخاب ‌می‌شود تا از فرد محجور حمایت کند و ‌نگذارد که حق و حقوقش ضایع شود. قیم اداره اموال محجور را به عهده دارد و تلاش ‌می‌کند تا از حق او دفاع نماید. در ابتدا اولیای هر فرد پدر و جد پدری او هستند اما ‌اگر این دو فوت کرده باشند دادگاه فردی صالح را به عنوان قیم برای فرد محجور انتخاب ‌می‌کند.

استعفای قیم

همانطور که در بالا گفته شد قیم توسط دادگاه انتخاب ‌می‌شود و او ‌می‌بایست به وظایف خود در قبال فرد محجور عمل نماید. اما در برخی موارد ممکن است قیم بخواهد که از سمت قیمی خود استعفا دهد که در این باره باید بگوییم قانونگذاران هیچ قانونی را در مورد استعفای قیم وضع نکرده‌اند اما اگر قیم بتواند اجازه دادگاه را دریافت کند ‌می‌تواند به راحتی از سمت‌ خود استعفا دهد.

توجه داشته باشید که قیم ‌می‌بایست صبر کند تا دادگاه به او اجازه استعفا دهد و در صورتی که پیش از اجازه دادگاه اداره اموال محجور را رها سازد و این کار او باعث زیان رساندن به فرد محجور شود ‌می‌بایست خسارت‌های وارد شده به او را بپردازد. برای مثال اگر استعفای قیم پس از ده روز توسط دادگاه تایید شود فرد در مدت زمان ده روز نیز هنوز قیم است و باید به وظایفش عمل کند.

سوالات متدوال

قیم توسط چه کسی انتخاب ‌می‌شود‌‌ ؟

قیم توسط قاضی دادگاه انتخاب ‌می‌شود.

دلیل انتخاب قیم توسط دادگاه چیست‌‌ ؟

دلیل انتخاب قیم توسط دادگاه حمایت از فرد محجور ‌می‌باشد.

آیا قیم ‌می‌تواند از سمت خود استعفا بدهد‌‌ ؟

بله ‌می‌تواند با کسب اجازه از دادگاه استعفا بدهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص استعفا‌ی قیم، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون استعفا‌‌ی قیم پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : استعفای قیم





:: برچسب‌ها: استعفای قیم ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: