خسارت تصادف رانندگی
نوشته شده توسط : vakiel

رانندگی امروزه به یک امر عادی برای افراد تبدیل شده است و وقتی به بیرون از خانه می‌رویم می‌بینیم که افراد زیادی در حال رانندگی کردن هستند. اما رانندگی نیز دارای مشکلات به خصوص خود می‌باشد و هر لحظه ممکن است افراد در حین رانندگی دچار تصادف شوند و خساراتی برای آن‌ها به وجود بیاید. در ادامه قصد داریم در مورد نحوه دریافت خسارت ناشی از تصادف رانندگی توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : خسارت تصادف رانندگی

 

 

خسارت ناشی از تصادف رانندگی

امروزه میزان تصادفات در کشور با افزایش چشمگیری مواجه شده است و این تصادفات باعث ایجاد خسارت‌های زیادی به مردم می‌شود. برای مثال وقتی دو خودرو به یکدیگر برخورد می‌کنند علاوه بر اینکه آسیب می‌بینند ممکن است خسارت‌های جانی نیز به همراه داشته باشند.

اما قانونگذاران برای جبران این خسارت‌ها برخی قوانین را وضع کرده‌اند تا حقوق هیچ فردی در یک تصادف رانندگی ضایع نشود.

نحوه دریافت خسارت ناشی از تصادف رانندگی

هرگاه یک تصادف رانندگی رخ می‌دهد ابتدا طرفین با پلیس راهنمایی رانندگی تماس می‌گیرند. با رجوع پلیس به محل‌ وقوع حادثه مقصر اصلی تصادف مشخص می‌شود. اگر ماشین‌‌ها بیمه باشند افراد می‌بایست برای تعیین و جبران خسارت به اداره بیمه مربوطه مراجعه کنند.

اداره بیمه با کمک کارشناسان پزشکی قانونی میزان خسارت را تعیین ‌نموده و به فرد خسارت دیده پرداخت می‌کند. در هر صورت افراد باید ابتدا به دادگاه مراجعه کنند تا از آن جا به پزشکی قانونی ارجاع شوند. فرد خسارت دیده با رجوع به دادگاه و مطالبه خسارت ناشی از تصادف می‌تواند این خسارت را به طور کامل دریافت کند.‌

اگر ماشین بیمه باشد پرداخت خسارت با بیمه است اما اگر بیمه نباشد راننده مقصر آن را می‌پردازد. در صورت نداشتن بیمه دادگاه خسارت را از او مطالبه کرده و به فرد زیان دیده پرداخت می‌کند. چنانچه فرد توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد می‌تواند دادخواست اعسارش را ثبت کند اما اگر توانایی داشته باشد و خسارت را پرداخت نکند دادگاه حکم توقیف اموال او را صادر خواهد کرد.

نکته مهم: چنانچه میزان خسارت تا بیست میلیون‌ تومان باشد فرد خسارت دیده می‌بایست برای مطالبه آن به شورای حل اختلاف مراجعه کند. اما اگر خسارت وارده بیش از بیست میلیون تومان باشد باید به دادگاه رجوع ‌نمود.

سوالات متدوال

اگر فرد با وجود توانایی مالی خسارت تصادف را پرداخت نکند تکلیف چیست ؟

دادگاه اموال او را توقیف می‌کند تا خسارت را به فرد زیان دیده پرداخت‌ کند.

برای دریافت خسارت تصادف رانندگی تا بیست میلیون ‌تومان باید به چه مرکزی مراجعه کرد ؟

برای دریافت خسارت ناشی از تصادف رانندگی تا بیست میلیون تومان بایستی به شورای حل اختلاف رجوع کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خسارت تصادف رانندگی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون خسارت تصادف رانندگی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

 

منبع : خسارت تصادف رانندگی

 





:: برچسب‌ها: خسارت تصادف رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: