جعل کارت ملی
نوشته شده توسط : vakiel

امروزه جعل اسناد بسیار بیشتر شده است و افراد متقلب و سودجو سعی می‌کنند با جعل اسناد مردم به در آمد‌های کلان برسند و یا از اسناد افراد دیگر سوء استفاده کنند. جعل کارت ملی یکی از مواردی است که ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : جعل کارت ملی

 

 

 

 

جعل کارت ملی امکانپذیر می‌باشد‌‌‌ ؟

یکی از سوالاتی که در ذهن اکثر افراد به وجود می‌آید این است که آیا افراد سودجو می‌توانند ‌‌‌کا‌رت ملی ما را جعل کنند؟ که در این باره باید بگوییم امروزه با هوشمند شدن ‌‌‌کا‌رت ملی امکان جعل آن تقریبا به صفر رسیده است و چون ‌‌‌کا‌رت ملی هوشمند با استفاده از اثر انگشت شما تهیه می‌شود نمی‌توان آن را جعل کرد.

اما بازهم ممکن است افراد با مقاصد گوناگونی دست به انجام این جرم بزنند. برای مثال فردی با وجود اینکه ‌‌‌کا‌رت ملی خود را در دست دارد اعلام کند که آن را گم کرده است و المثنی آن را بگیرد تا بتوانند از دو ‌‌‌کا‌رت ملی همزمان استفاده کند و به هدف خاصی برسد که در این مورد نیز جعل انجام شده است.

طبق قانون جعل اسنادی مثل ‌‌‌کا‌رت ملی جرم محسوب می‌شود و در اکثر موارد شامل مجازات‌هایی نیز می‌شود.

مجازات جعل کارت ملی

از آنجایی که امروزه ‌‌‌کا‌رت ملی افراد هوشمند می‌باشد امکان جعل آن بسیار کم شده است و قانونگذاران مجازات خاصی را برای این کار در نظر نگرفته‌اند. اما اگر کسی به هر شیوه‌‌ای ‌‌‌کا‌رت ملی را جعل کند طبق قانون مجرم است و مجازات‌هایی شامل حال او می‌شود.

جعل ‌‌‌کا‌رت ملی در قانون مجازات تعیین شده‌‌ای ندارد و مجازات هر فرد با توجه به میزان جرمش مشخص می‌شود. اگر فردی ‌‌‌کا‌رت ملی را جعل کند و از آن برای تقلب استفاده کند مجازات سبکی برای او در نظر گرفته خواهد شد اما اگر فردی برای انجام یک جرم‌ بزرگ و هدف خاص اقدام به جعل ‌‌‌کا‌رت ملی نماید ممکن است مجازات‌های سنگینی را متحمل شود و حتی ممکن است به حبس برود.

سوالات متدوال

چرا نمی‌توان به آسانی ‌‌‌کا‌رت ملی را جعل نمود‌‌‌ ؟

زیرا ‌‌‌کا‌رت ملی تمام افراد امروزه هوشمند می‌باشد و چون برای ساخت ‌‌‌کا‌رت ملی هوشمند فرد مجرم نیاز به اثر انگشتان صاحب ‌‌‌کا‌رت دارد امکان جعل به صفر می‌رسد.

اگر کسی برای رسیدن به یک هدف خاص ‌‌‌کا‌رت ملی را جعل کند به حبس می‌رود‌‌‌ ؟

بله مجازات این گونه افراد بسیار سنگین خواهد بود و ممکن است فرد به حبس برود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جعل کا‌رت ملی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون جعل کا‌رت ملی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : جعل کارت ملی

 





:: برچسب‌ها: جعل کارت ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: