دیه دندان
نوشته شده توسط : vakiel

دیه یکی از انواع مجازات‌هایی است که برای مجرمین در نظر گرفته شده است. هرگاه فردی به اعضای بدن دیگری آسیب وارد کند و یا او را به قتل برساند می‌بایست دیه‌اش را پرداخت کند. قصاص نمی‌تواند در همه جرائم کاربرد داشته باشد و در برخی موارد ممکن است شاکی با دریافت دیه رضایت دهد. در ادامه قصد داریم در مورد دیه از بین رفتن دندان توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : دیه دندان

 

 

 

از بین بردن دندان دیگران شامل د‌‌یه می‌شود ؟

دیه اعضا به دیه‌ای گفته می‌شود که برای آسیب زدن به قسمت‌های مختلف بدن به شاکی پرداخت می‌شود. این دیه شامل از بین رفتن دندان نیز می‌شود و می‌توان نتیجه ‌گرفت که از بین بردن دندان دیگران می‌تواند شامل دیه شود. در دهان هر انسان بالغ ۲۸ الی ۳۲ عدد دندان وجود دارد که از بین بردن و حتی وارد کردن آسیب جزئی به آن‌ها می تواند به فرد آسیب دیده این حق را بدهد که دیه دندان خود را مطالبه کند.

برای مثال ممکن است فردی در حین درگیری فیزیکی با فرد دیگر به دندان‌های او آسیب وارد کند و یا اینکه کسی در یک سانحه رانندگی باعث از بین رفتن دندان‌های طرف مقابل شود که در این صورت می‌بایست دیه او را بپردازد.

دیه از بین بردن دندان در همه موارد یکسان نیست و میزان آن حسب مورد متفاوت خواهد بود‌. برای مثال هر فرد با توجه به میزان آسیبی که به دندان طرف مقابل وارد کرده است دیه می‌پردازد و هر چقدر این آسیب بیشتر باشد میزان دیه نیز بیشتر خواهد بود.

دیه از بین بردن همه دندان ها

چنانچه فردی همه دندان‌های فرد دیگر را از بین ببرد می‌بایست دیه یک انسان کامل که امسال حدود 480 میلیون می‌باشد را به او بپردازد. تعداد کلی دندان‌های انسان در قانون ۲۸ عدد می‌باشد و در صورتی مجرم باید این میزان از دیه را بپردازد که تمام دندان‌ها را به طور کلی از بین ‌برده باشد.

دیه از بین بردن دندان های جلو چقدر است ؟

دندان‌های جلو شامل دندان‌های پیش، نیش و… می‌شوند که جمعا دوازده عدد می‌باشند. چنانچه این دندان‌ها از بین بروند به فرد دیه تعلق خواهد گرفت. دیه هر کدام از این دندان‌ها یک بیستم دیه انسان کامل است که هر ساله به نسبت مبلغ دیه کامل مقدار آن افزایش می‌یابد.

دیه از بین بردن دندان‌های عقب

دندان‌های پایین هر انسان به طور کلی ۱۶ عدد می‌باشند که شامل دندان‌های مختلفی می‌شوند و از بین بردن آن‌ها باعث می‌شود که به فرد دیه تعلق گیرد. دیه هر کدام از این دندان‌ها یک چهلم دیه کامل انسان است که سالیانه با تعیین نرخ جدید دیه کامل، مبلغش افزایش می‌یابد.

نکته مهم: دیه از بین بردن دندان می‌بایست در زمان تعیین شده توسط دادگاه به فرد پرداخت شود و در غیر این صورت شاکی می‌تواند در دادگاه خواهان مطالبه دیه خود شود.

سوالات متداول

آیا به فردی که دندان‌های او توسط مجرم از بین رفته‌اند دیه تعلق می‌گیرد ؟

بله به نسبت مقدار آسیبی که به مجرم ‌وارد شده است به او دیه تعلق خواهد گرفت.

دیه از بین بردن دندان‌های عقب چقدر است ؟

دیه از بین بردن دندان‌های عقبی یک چهلم دیه کامل است که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌یه دندان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌یه دندان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

 

منبع : دیه دندان





:: برچسب‌ها: دیه دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: