نوشته شده توسط : vakiel

در تمام کشور‌های جهان برای ایجاد رابطه میان زنان و مردان قوانین‌ به خصوصی وضع گردیده‌اند. زنان و مردان برای برقراری ارتباط می‌بایست برخی قوانین را رعایت کنند. رابطه جنسی میان زن و مرد یکی از مواردی است که قانونگذار قوانین به خصوصی را برای آن وضع کرده است و جزو موارد حساس در جامعه و قانون کشور ما به حساب می‌آید. در ادامه قصد داریم در خصوص زنای محصنه توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 منبع :  زنای محصنه 

 

زنای محصنه چیست‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد رابطه میان زن و مرد می‌بایست در چارچوب خاص خود شکل بگیرد. برخی از زنان و مردان مرتکب جرم زنا می‌شوند. زنا به معنای برقراری رابطه جنسی میان زن و مردی است که میان آن‌ها عقله زوجیت وجود ندارد. زنا انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ز‌نای محصنه می‌باشد. ز‌نای محصنه به معنای ایجاد رابطه جنسی میان‌ زن و مردی است که هردو یا یکی از آن‌ها دارای همسر‌ بوده و متاهل باشند.‌ اگر‌ زنی که دارای شوهر است اقدام به برقراری رابطه جنسی با مرد‌ دیگری کند می‌توان گفت که مرتکب ز‌نای محصنه شده است. همچنین اگر مردی که همسر دارد با زن دیگری رابطه جنسی برقرار کند مرتکب جرم ز‌نای محصنه ‌شده است. قانونگذار برای این جرم مجازات سختی را در نظر گرفته است زیرا ز‌نای محصنه در صورتی رخ داده که فرد مجرم می‌توانسته با همسر خود اقدام به برقراری رابطه جنسی نماید اما با این وجود مرتکب ز‌نای محصنه شده است.

در چه مواردی رابطه جنسی میان زن و مرد متاهل زنای محصنه نیست‌ ؟

با وجود اینکه ز‌نای میان زن و مرد متاهل ز‌نای محصنه نام گرفته است اما در برخی موارد ممکن است به ارتکاب این جرم ز‌نای محصنه گفته نشود.‌ در صورتی که زنا میان زن و مردی انجام شود که به هر دلیلی قادر به برقراری رابطه جنسی با همسر خود نباشند‌ ز‌نای آن‌ها محصنه نخواهد بود.

مجازات زنای محصنه

مطابق قانون هر فردی که مرتکب جرم ز‌نای محصنه شده باشد دچار مجازات سختی خواهد شد. مجازات ز‌نای محصنه به سه حالت زیر می‌باشد:

  • در ابتدا مرتکبین ز‌نای محصنه می‌بایست رجم شوند. رجم به معنای سنگسار کردن می‌باشد. مرتکبین در صورتی سنگسار می‌شوند که جرم آن‌ها اثبات شده باشد.
  • چنانچه به دلایلی که قاضی تشخیص دهد امکان سنگسار وجود نداشته باشد مجرمین ز‌نای‌ محصنه به اعدام محکوم خواهند شد.
  • در حالت سوم قانونگذار پیش بینی کرده است که اگر دو مجازات بالا برای مجرمین قابل اجرا نبودند مجازات مجرمین صد ضربه شلاق خواهد بود.

سوالات متداول

مجازات اولیه در خصوص ز‌نای محصنه چیست‌ ؟

اولین مجازاتی که شامل حال مجرمین ز‌نای‌ محصنه می‌شوند سنگسار می‌باشد.

اگر زن و مرد مجرم‌ قادر به برقراری رابطه با همسر خود نبوده باشند تکلیف چیست‌ ؟

در این صورت ز‌نای آن‌ها محصنه نخواهد بود که توضیحات کامل‌‌تر در متن مقاله آمده است.

کمترین میزان مجازات برای ز‌نای محصنه چیست‌ ؟

کمترین میزان مجازات برای ز‌نای محصنه صد ضربه شلاق می‌باشد که توضیحات کامل‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زنا‌ی محصنه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون زنا‌ی محصنه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.
 




:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: