موصی له کیست
نوشته شده توسط : vakiel

اکثر افراد دوست دارند که ‌مال و اموالشان‌ پس از مرگ بین فرزندانشان تقسیم ‌شود. اما ممکن‌ است در این میان تمایل داشته باشند که به یکی از فرزندان ارث بیشتری بدهند که در این‌ صورت می‌توانند وصیت کنند. وصیت دارای ارکان به خصوصی می‌باشد که یکی از آن‌ها وجود موصی له می‌باشد. در ادامه قصد داریم در مورد موصی له و برخی شرایط آن توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

توصیه می‌کنیم مقاله وصیت چیست را مطالعه کنید.

 

منبع : موصی له کیست

موصی له کیست ؟

هرگاه فردی وصیت کند که پس از مرگش بخشی یا کل اموال او به نام فردی دیگر شود، فردی که اموال به نام او می‌شود مو‌صی له نام دارد. به طور کلی هر فردی که وصیت به نفع او صورت گرفته باشد و مالی به او تعلق یابد مو‌صی له نام دارد. برای مثال پدر وصیت می‌کند که ماشینش پس از مرگ ‌به پسرش برسد که در این صورت پسر مو‌صی له خواهد بود.

توصیه می‌کنیم مقاله وصیت نامه را مطالعه نمایید.

شرایط موصی له چیست ؟

مو‌صی له نیز می‌بایست دارای شرایط به خصوصی باشد تا قانون او را بپذیرد. در زیر تمام شرایط مو‌صی له ذکر شده است:

  • مو‌صی له می‌بایست حتما وجود داشته باشد. یعنی هیچکس نمی‌تواند بگوید من وصیت می‌کنم که اموالم ‌به فرزندی که قرار است دو سال دیگر به دنیا بیاید برسد زیرا این فرزند وجود ندارد.
  • نوزادی که در شکم مادرش است نیز می‌تواند مو‌صی له باشد و برای مثال پدر و جد پدری او می‌توانند وصیت کنند که پس از مرگشان اموال آن‌ها به نوزاد برسد. البته در صورتی این اموال به نوزاد می‌رسد که زنده به دنیا بیاید.
  • چنانچه پدر و یا جد پدری و یا هر فرد دیگری وصیت کنند که اموالشان به نوزاد داخل شکم مادرش برسد اما نوزاد به صورت مجرمانه و عمدی سقط شود تمام اموال وصیت شده به ورثه نوزاد خواهد رسید.
  • اگر افرادی که به عنوان مو‌صی له تعیین شده باشند چندین نفر باشند تمام مال میان آن‌ها به صورت مساوی تقسیم می‌شود اما اگر وصیت کنند شرط کرده باشد که به یکی وارثین بیشتر یا کمتر مال داده شود همین طور خواهد شد.

توصیه می‌کنیم مقاله مقدار وصیت اموال را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

به شخصی که وصیت به نفع او است چه می‌گویند ؟

مو‌صی له.

می‌توان وصیت کرد که به نوزاد درون شکم مادرش مالی برسد ؟

بله در صورتی که نوزاد زنده به دنیا بیاید اموال وصیت شده متعلق به او خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص موصی له، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون موصی له پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.




:: برچسب‌ها: موصی له کیست ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: