نوشته شده توسط : vakiel

قیمت سفته در سال 99 چقدر است ؟یکی از پر اهمیت‌ترین اسناد تجاری، سفته یا فته طلب بوده که نوعی تعهد به پرداخت می‌باشد. صادر کننده سفته به موجب سفته تعهد می‌کند که مبلغ معینی را به گیرنده سفته پرداخت نماید. اشخاص برای این که بتوانند سفته را خریداری و از آن استفاده نمایند باید بدانند که مبلغ و قیمت سفته چه مقدار می‌باشد؟ در ادامه به بررسی مبلغ خرید و قیمت سفته ۹۹ می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

مبنع : قیمت سفته 99

 

چگونگی تعیین قیمت سفته ۹۹

در واقع می‌توان گفت قیمت سفته را مجلس شورای اسلامی مشخص کرده و به تصویب می‌رساند. تا سال 1394 بدین منوال بود که به ازای هر یک میلیون تومان سفته، شخصی که متقاضی سفته بود باید 3 هزار تومان به عنوان مبلغ سفته می‌داد. ولی از سال 1395 به بعد، قیمت و مبلغ سفته کاهش یافت.

توصیه می‌کنیم مقاله سفته چیست را مطالعه نمایید.

مبلغ اسمی سفته

به طور کلی می‌توان گفت مبلغ اسمی سفته یعنی مبلغی که تا سقف آن می‌توان سفته را صادر کرد.

هر سفته مبلغ تعیین شده‌ای دارد که بر روی برگه نوشته شده است، برای مثال سفته تا مبلغ پنجاه میلیون ریال، که صادر کننده سفته تا این مبلغ می‌تواند سفته بدهد.

بنابراین می‌توان گفت که نرخ قیمت سفته به موجب مبلغ اسمی سفته متفاوت خواهد بود.

توصیه می‌کنیم مقاله قانون سفته را مطالعه نمایید.

قیمت سفته 99

در سال 99 هم به این صورت است که به ازای هر یک میلیون تومان سفته، متقاضی سفته 500 تومان باید پرداخت نماید. این کاهش قیمت سفته، مشکلات و چالش‌هایی را برای افرادی که با سفته سر و کار داشتند ایجاد کرد.

همان طور که در بالا توضیح دادیم نرخ سفته به موجب مبلغ اسمی سفته متفاوت است. یعنی هر چه قدر مبلغ اسمی سفته بالاتر برود (افزایش یابد ) مبلغ و قیمت سفته هم افزایش پیدا می‌کند.

برای مثال چند مورد را ذکر می‌کنیم. اگر مبلغ اسمی سفته 1 میلیون تومان باشد، نرخ سفته 500 تومان خواهد بود.

اگر مبلغ اسمی سفته 1.5 میلیون تومان باشد، نرخ فروش سفته 750 تومان می‌باشد و اگر مبلغ اسمی سفته 2 میلیون تومان باشد، نرخ فروش 1000 تومان خواهد بود و بر همین اساس هرچه مبلغ اسمی افزایش یابد، نرخ سفته هم بالا خواهد رفت.

توصیه می‌کنیم مقاله دادگاه سفته را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سفته، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سفته پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 





:: برچسب‌ها: قیمت سفته 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: