دیه پارگی پلک
نوشته شده توسط : vakiel

در هیج قانون و دینی آسیب رساندن بر جسم و بدن اشخاص پذیرفته شده نیست‌. هر کس که بخواهد بر جسم و جان دیگری آسیب بزند قطعا قانون او را مجازات می‌کند‌. در قانون جمهوری اسلامی ایران هنگامی که شخصی بر دیگری آسیبی وارد کند باید به عنوان مجازات به شخص دیه بپردازد. دیه نه تنها نوعی مجازات بلکه‌ برای جبران خسارت نیز هست. در این بخش دیه پارگی پلک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : دیه پارگی پلک

 

 

دیه پارگی پلک

در صورتی که به شخص جراحتی وارد شود و در اثر این جراحت پلک فرد پاره شود باید دیه پرداخت گردد. پارگی پلک حالتی است که در آن پلک شخص از بین نرفته است ولی آسیب دیده به حدی که پاره شده‌ است. هر چشمی دارای دو پلک است یکی پلک بالایی و یکی هم پلک پایین‌.

بر اساس قانون دیه شکافته شدن هرکدام از پلک‌های بالایی 1/6 دیه کامل و دیه شکافته شدن هرکدام از پلک‌های پایین 1/4 دیه کامل است‌.

محاسبه دیه پارگی پلک

شخص آسیب دیده باید با دستور قضایی به پزشکی قانونی مراجعه کند‌. در آنجا نوع جراحت وارده را تعیین می‌کنند‌. سپس قاضی با توجه به گزارش پزشکی قانونی رای به میزان دیه می‌دهد. مثلا پلک بالا شکافته شده است در این صورت میزان دیه کامل در آن سال را در نظر می‌گیرند و یک ششم آن باید به عنوان دیه پرداخت شود و اگر دو پلک بالایی باشد برای هر کدام یک ششم باید بپردازد.

سوالات متداول

میزان دیه پارگی پلک چه قدر است ؟

بر اساس اینکه کدام پلک پاره شده باشد میزان دیه متفاوت است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد دیه پارگی پلک می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه پا‌رگی پلک، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه پار‌گی پلک پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : دیه پارگی پلک





:: برچسب‌ها: دیه پارگی پلک ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: